نسخه چاپی

روایت آسوشیتدپرس از ارتباط دولت ترامپ و گروهك تروریستی منافقین

به گزارش نما - ایرنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، عضو کابینه «دونالد ترامپ» و دست کم یکی از مشاوران وی در ازای دریافت پول از گروهک منافقین برای آن ها سخنرانی کرده و در برنامه های مختلف این گروه شرکت داشته اند.

«الن چائو» در هفته گذشته به عنوان وزیر حمل و نقل کابینه ترامپ منصوب شد. وی در سال 2015، 50 هزار دلار از منافقین دریافت کرد تا در جمع اعضای شاخه سیاسی این گروهک تروریستی به مدت پنج دقیقه سخنرانی کند.
بر اساس این گزارش، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک نیز در ازای دریافت پول برای این گروهک سخنرانی کرده است.
حدود 20 نفر از مقام های سابق آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، برای اعضای گروهک منافقین سخنرانی کرده اند. از جمله آن ها می توان به نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان و مشاور ترامپ اشاره کرد. برخی از این افراد دریافت پول را اذعان کرده اند.

هرچند مانعی بر سر راه این سخنرانی های پولی وجود ندارد، اما این واقعیت ها میزان نفوذ این گروهک تروریستی را در دولت جدید آمریکا برجسته می سازد.
پیشتر در ماه میلادی گذشته، گروهی از مقام های پیشین آمریکا از جمله جولیانی در نامه ای به ترامپ خواستار برقراری گفت و گو با شاخه سیاسی گروهک منافقین شده بود.

آسوشیتدپرس افزود که ائتلاف احتمالی با منافقین می تواند آمریکا را به گروهک با سابقه ای جنجالی که در گذشته علیه منافع واشنگتن نیز اقدام کرده است پیوند دهد. منافقین از انقلاب اسلامی ایران و تسخیر سفارت آمریکا در تهران حمایت کردند. این گروهک پس از فرار از ایران با صدام حسین دیکتاتور عراقی هم پیمان شد.

بر اساس این گزارش، «اروند آبراهامیان» استاد دانشگاه سیتی (شهر) در نیویورک که کتابی با موضوع منافقین نوشته است، می گوید: به نظر من این وضعیت آمریکا را تضعیف می کند.
چائو همسر میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا در سال 2015 در پاریس برای منافقین سخنرانی کرد. وی در این مراسم در کنار «مریم رجوی» رئیس گروهک منافقین نشسته بود.

بر اساس گزارشی که در اداره اخلاق دولت آمریکا ثبت شده است، چائو 50 هزار دلار از ائتلاف بیداری عمومی که به منافقین وابسته است حق الزحمه دریافت کرد. وی همچنین 17 هزار و 500 دلار حق الزحمه نیز برای سخنرانی ماه مارسش در سال 2016 دریافت کرد که در انجمن فرهنگی ایران - آمریکا در ایالت میسوری ایراد شد. چائو به سئوالات این خبرگزاری درباره منافقین پاسخ نداده است.

جولیانی اذعان کرده است که برای حضور در مراسم های مختلف منافقین پول دریافت کرده است. البته مشخص نیست که مبلغ آن چقدر بوده است.

گینگریچ نیز پیشتر در جمع اعضای منافقین سخنرانی کرده است. این مناسبت ها شامل جشنواره ای در سال 2016 است. پرداخت شدن یا نشدن پول و میزان آن مشخص نیست. گینگریچ و کاخ سفید در این زمینه اظهار نظر نکرده اند.
«محمد محدثین» سرکرده کمیته امور خارجی شاخه سیاسی گروهک منافقین گفت که این گروهک از دولت ترامپ استقبال کرده است. برخی شخصیت های این دولت قصد دارند سیاست های آمریکا را در قبال ایران تغییر دهند.
به گزارش اسوشیتدپرس، گروهک منافقین در سال 1965 شکل گرفت. این گروه از مارکسیسم و نظریه تشکیل یک دولت اسلامی پس از سرنگونی خشونت آمیز حکومت شاه حمایت کرد.

این گروه سلسله ترورهای هدفمند علیه مقام های ایرانی و آمریکایی را اجرا کرد. با این حال، منافقین امروز شاخه مارکسیستی گروه مذکور را عامل قتل آمریکایی ها می داند.
اعضای منافقین بعدها از ایران فرار کردند و مورد حمایت صدام حسین قرار گرفتند. این گروه که توسط صدام تا دندان مسلح شده بود، در جریان جنگ ایران و عراق حملاتی را به داخل خاک ایران آغاز کرد.

وزارت امورخارجه آمریکا منافقین را به عنوان گروهی دارای 'ویژگی های فرقه مانند' توصیف کرده است. وقتی پلیس فرانسه در سال 2003 به عنوان بخشی از تحقیقات ضد تروریستی رجوی را بازداشت کرد، اعضای این گروهک خود را به آتش کشیدند.
به نوشته اسوشیتدپرس، این که ترامپ با این گروه مناسبات نزدیک تری برقرار می کند، مشخص نیست. اما گروه های تبعیدی همیشه متحدان قابل اعتمادی برای آمریکا در خاورمیانه نبوده اند. احمد چلبی سیاستمدار تبعیدی با ارائه اسناد جعلی درباره سلاح های کشتار جمعی و ارتباط دولت صدام با القاعده، دولت جرج دبلیو بوش را به حمله به عراق ترغیب کرد.

اسوشیتدپرس افزود، در شرایطی که منافقین به پرداخت هایش به مقام های آمریکایی به خاطر وقتی که برایشان می گذارند، ادامه می دهد، خانواده 'جک ترنر' نظامی کشته شده در سال 1975 در ایران پرونده ای 35 میلیون دلاری علیه این گروه در دادگاه فدرال کلرادو باز کرده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...