نسخه چاپی

طرح اتهام گروه های مخالف سوری علیه یكدیگر

مخالفان سوری در خارج با حمایتهای خارجی به دنبال سرنگونی نظام سوریه هستند و مخالفان داخلی، این گروه از مخالفان در خارج را به مزدور بودن متهم می كنند.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، با ادامه اختلافات بين گروههاي مخالف سوري، اين گروهها به طرح اتهام عليه يکديگر پرداختند.

هيات هماهنگي ملي سوريه در دمشق خواهان برگزاري کنفرانس نجات سوريه در هفته آينده با تضمين هاي عربي و بين المللي شده است. جبهه خلق براي تغيير و آزادي در سوريه در مقابل از هيات هماهنگي ملي مي خواهد که خود را تنها نماينده مخالفان سوري معرفي کند.
قدري جميل رئيس حزب اراده مردمي سوريه در نشست خبري در دمشق گفت: «ما با هيات هماهنگي تلاش مي کنيم که کنفرانس يکپارچه اي از مخالفان سوري برگزار کنيم. اما مشکلاتي در اين باره وجود دارد. زيرا متاسفانه بعضي از اعضاي هيات هماهنگي به خود اجازه مي دهند که اعتبارنامه براي مخالفان صادر کنند.»
هيات هماهنگي ملي سوريه همچنين خواهان ايجاد فضاي سياسي مناسب براي گفتگو با نظام سوريه است تا نتيجه اين گفتگوها جابجايي قدرت باشد.
عادل نعيسه سخنگوي جبهه خلق براي تغيير و آزادي در سوريه گفت: «ما خواهان گفتگوي فراگير بين گروههاي مخالف ملي در سوريه هستيم و آن را تنها راه مسالمت آميز تغيير در کشور مي دانيم. بايد با خروج از بحران به دنبال ايجاد نظام مدني و چندصدايي در کشور بود.»
مازن مغربيه عضو حزب جريان سوم سوريه تصريح کرد: «به نظر من مخالفان مرتکب اشتباهاتي شدند. همانطور که از نظام سوريه و اشتباهات و استبدادش انتقاد مي کنيم بايد به اشتباهات خودمان هم توجه داشته باشيم.»
هيات هماهنگي ملي سوريه گروه موسوم به ارتش آزاد را به رسميت مي شناسد و فعاليت مسلحانه آن را با مسالمت آميز بودن تحرکات مخالفان متناقض نمي داند. اما ديگر گروههاي مخالف سوري بر مسالمت آميز بودن کامل اعتراضات تاکيد دارند.
بروين ابراهيم رئيس حزب جوانان ملي عدالت و توسعه سوريه گفت: «هيات هماهنگي مي تواند تضمين هايي بدهد که اگر ارتش سوريه عمليات خود را متوقف کند، ارتش آزاد به کشتار مردم پايان دهد.»

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...