نسخه چاپی

افشای‌ماموریت فردكشته شده‌ آمریكا در لیبی

عکس خبري -افشاي‌ماموريت فردکشته شده‌ آمريکا در ليبي

در چند روز گذشته خبر حمله به سفارت امریكا در لیبی و كشته شدن سفیر و سه امریكایی دیگر به یكی از مهمترین اخبار جهان تبدیل شده است. منابع مختلف این 3 تن را به عنوان كارمندان یا دیپلمات های آمریكایی یاد كردند اما...


به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیش از این الجزیره و منابع خبری دیگر اعلام کرده بودند سه امریکایی کشته شده به همراه سفیر امریکا در لیبی از کارمندان سفارت بوده اند .

اما "دیلی میل" با استناد به مصاحبه یک ماه پیش یکی از کشته شدگان با شبکه "ABC" از هویت واقعی این فرد پرده برداشت.

" گلن دوهتری " یکی از 4 آمریکایی کشته شده در حمله به سفارت یکی از اعضای سابق یگان عملیات ویژه نیروی دریای آمریکا موسوم به "Seal Navy" بوده است.



وی در حدود یک ماه پیش در مصاحبه ای با شبکه ABC آمریکا اعلام کرده بوده است که به عنوان مامور از طرف وزارت خارجه آمریکا برای ردگیری و نابود کردن تعدادی از "سلاح های خطرناک" در لیبی، از جمله موشک های سطح به هوای دوش پرتاب وارد این کشور شده است.

در اولین هفته پس از سقوط رژیم قذافی اخبار زیادی در رسانه های غربی مبنی بر احتمال پخش شدن سلاح های ارتش لیبی از جمله موشک های دوش پرتاب ضد هوایی در نقاط مختلف این کشور و رسیدن آنها به دست گروه های مختلف شبه نظامی و تروریستی مطرح شد.

مسلما این شخص به تنهایی نمی توانسته است عهده این مسئولیت سنگین بوده باشد و به احتمال زیاد افراد دیگری نیز با وی در این کار همکاری داشتند.

به نظر می رسد که کشورهای غربی از جمله آمریکا با مطرح کردن این سناریوها و عملی کردن آنها قصد از بین بردن توان رزمی و تسلیحاتی فعلی ارتش لیبی را داشته تا بتوانند این کشور را هر چه سریعتر به یکی از مشتریان پر و پا قرص تسلیحات غربی تبدیل کنند.

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...