نسخه چاپی

محاصرۀ داعش در الباب سوریه كامل شد

ارتش سوریه و هم پیمانانش با پیشروی به طرف شهر الباب در شمال سوریه كه گروه تروریستی داعش بر آن سیطره دارد آخرین خط تداركات این گروه به طرف عراق را قطع كردند.

به گزارش نما ، العالم به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) نوشت: با پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش به طرف شهر الباب در شمال سوریه، داعش در محاصرۀ کامل قرار گرفته است. ارتش سوریه از طرف جنوب و نیروهای سپر فرات که مورد حمایت ترکیه هستند از طرف شمال تروریست های داعش را در این منطقه محاصره کرده اند.

پیشروی ارتش سوریه به طرف الباب باعث ایجاد نگرانی در زمینه درگیری این ارتش با ارتش ترکیه و گروه هایی شده که در چارچوب لشگر ارتش آزاد سوریه برای استرداد این شهر می جنگند.

ارتش سوریه کمتر از سه هفته به 5 کیلومتری الباب رسیده است.

ترکیه عملیات سپر فرات را اوت 2016 جهت تامین امنیت مرزهایش در برابر داعش و توقف پیشروی نیروهای کرد، آغاز کرده بود. دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید که نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه در روزهای اخیر به طور گسترده با جنگجویان داعش اطراف شهر بزاعه در شرق الباب درگیر شده اند. نیروهای مورد حمایت ترکیه برای مدت کوتاهی بر شهر الباب سیطره یافتند، اما مهاجمان انتحاری داعش روز شنبه آنان را از این شهر بیرون راندند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...