نسخه چاپی

دانشجویان چینی آمریكا را ترك می‌كنند

در پی سختگیری های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای ورود و اقامت مهاجران و اتباع هفت كشور مسلمان، شمار زیادی از دانشجویان چینی تصمیم به ترك آمریكا گرفته اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،‌ دانشجویان چینی می گویند که از روی کار آمدن ترامپ بسیار متاسف هستند و دستورهای وی در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان و مهاجران را درست نمی دانند.

آنان تاکید کرده اند که به دلیل مشکلاتی که ترامپ برای مسلمانان، مهاجران و خارجی ها حتی دارندگان اقامت در این کشور ایجاد کرده است، ترجیح می دهند آمریکا را ترک کنند.

دانشجویان چینی می گویند: روزی نیست علیه ترامپ در ایالت های مختلف تظاهرات بزرگی برگزار نشود و شرایط آمریکا به هیچ وجه مناسب نیست.

آنان در مصاحبه هایی که تارنمای ارگانی «گلوبال تایمز» چین منتشر کرده است، تصریح کرده اند به دنبال فرصتی مناسب برای خروج از آمریکا هستند.

دانشجویان چینی همچنین یادآور شده اند: اگرچه هنوز مقرراتی که مستقیما آنها را نشانه رود وضع نشده اما به هیچ وجه با دستورهای اخیر ترامپ نمی توان به آینده خوشبین بود.

برخی از تحصیلکردگان چینی گفته اند که بازار چین برایشان بهتر است و با نظرداشت روی کار آمدن دولتی که دیدگاه های ضد خارجی دارد، می خواهند آمریکا را ترک کنند.

از جمله شماری از این افراد که تحصیلاتشان رو به اتمام است و از جمله برخی از دانشجویان دانشگاه نیویورک گفته اند که در روزهای آینده چین را ترک خواهند کرد.

در همین حال آمار رسمی نشان می دهد که بیش از چهار میلیون نفر در یک سال گذشته میان چین و آمریکا تردد کرده اند که سهم هر یک 2 میلیون نفر بوده است.

گلوبال تایمز می نویسد که دانشجویان این کشور متاسف و نگران هستند و در مورد تاثیر مقررات جدید بر گردشگری هم در آینده روشنگری خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...