نسخه چاپی

اختصاصی نما:

اجداد آلمانی ترامپ، جویندگان طلا در آمریكا

عکس خبري -اجداد آلماني ترامپ، جويندگان طلا در آمريکا

یكی از خبرهایی كه به تازگی در شبكه های اجتماعی بازتاب زیادی را به دنبال داشت، موضوع اصلیت دونالد ترامپ است.


به گزارش نما ، پایگاه خبری اسپوتنیک چندی پیش مطلبی را درباره ملیت رئیس جمهور پرحاشیه امریکا منتشر کرد که جالب می نمود. اسپوتنیک در این مطلب آورده است در مرحله اول عنوان شده که دونالد ترامپ شخصی سوری تبار است و تارنمای آمریکایی ریدیت با انتشار تصویری مدعی شده که ریشه‌های رییس جمهور ایالات متحده به مهاجرانی برمی‌گردد که از سرزمین شام به امریکا رفته اند. اما خیلی زود مشخص شد که این مطلب به اصطلاح دروغ آوریل بوده و درست نیست. پس از آن مطلب دیگری منتشر شده که این بار دروغ نبود. بر اساس موارد اشاره شده در آن مشخص می شود دونالد ترامپ اصالت آلمانی دارد.
«کالم اشتاد»شهری در جنوب آلمان که تنها ۱۲۰۰ نفر جمعیت دارد.این شهر دیگر تنها به خاطر غذاها ومحیط طبیعی قرون وسطایی اش معروف نیست. درهفته های گذشته موضوع دیگری نام این شهر را بر سر زبان ها انداخت که به آمریکا بازمی گردد. چرا که گفته شدهزادگاه آبا و اجدادی دونالد ترامپ کالم اشتاد است. جالب اینجاست که عموزاده های ترامپ هنوز هم در کالم اشتاد زندگی می کنند و البته بیشترشان هم از اندیشه های نژادپرستانه او بیزار هستند.
پدربزرگ ترامپ به نام فردریک در سال ۱۸۸۵ تصمیم می گیرد از این شهر به ایالات متحده مهاجرت کند. ترامپ این حرفها را در مستندی در مورد خود با عنوان شاه کالم اشتاد بیان می کند. پدربزرگ ترامپ وقتی به آمریکا می آید به رگه ای از طلا دست می یابد که همین موضوع، آغازی بر ثروت افسانه ای خانواده ترامپ ها می شود.در گزارشی که به تازگی از منتشرشد، درباره دلیل مهاجرت جد رییس جمهور نژادپرست امریکا عنوان گردیده که پدربزرگ دونالد ترامپ به دلیل فرار از خدمت سربازی مورد خشم حاکم ایالت باواریا قرار گرفته و همین امرهم موجب شد تا به اجبار به امریکا بگریزد.
چندی پیش هم رئیس جمهور ژرمن تبار ایالات متحده در گفتگویی به آلمانی بودن خود افتخار کرد و حالا بعد مهاجرت ترامپ بزرگ، نوه ی او پرچم دار تفکری شده که زمانی دیکتاتورهای آلمان همچون هیتلر بزرگترین جلودار بودند.با بازخوانی تاریخ می بینیم که آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان همواره از برترین قوم ژرمن بر سایر اقوام بشر سخن گفت چیزی که از آن به عنوان "فاشیسم" یاد می شود.
اقدام جنجالی ترامپ در صدور فرمان توقف یک‎ماهه صدور ویزا برای شهروندان ایران و شش کشور دیگر هم اکنون گویی بیان کننده این واقعیت است که رئیس جمهور آلمانی تبار امریکا به دنبال احیای تفکر فاشیستی دیکتاتور هم نژادخود در عصر آلمان نازیست . بر اساس این دستور، ورود پناه‎‏جویان سوری به ایالات‌متحده ممنوع می‎شود و صدور ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت ۹۰ روز متوقف خواهد شد.
در این میان نکته جالب عدم ممنوعیت ورود اتباع عربستان سعودی به امریکاست که در فرمان رئیس جمهور آمریکا نمود خواستی دارد همچنین ترامپ در گفتگو با پادشاه عربستان از همکاری های نزدیک با حکومتی سخن گفت که مهد پرورش تروریسم در منطقه و بلکه دنیا است.چنین رفتارهای متناقضی برای چندمین بار دروغگویی و رفتارهای دوگانه مقالات امریکایی را اثبات می کند و اینکه حتا رئیس جمهور جدید امریکا هم که در مبارزات انتخاباتی خود مدعی عدم حمایت و فاصله گرفتن از دولت سعودی بود به راحتی زیر حرفهای گذشته خود زد.
فارغ از این موضوع چند نکته قابل تامل می نماید. اول اینکه ترامپ فراموش کرده که عصر نژاد پرستی مدتهاست که به پایان رسیده و ممنوعیت ورود اتباع کشورهای دیگر یا دیوار کشی میان خود و همسایگان مدت هاست که اعتبار خود را از دست داده است.از این رو تبعات ناشی از آن بیش از آنکه دیگران را تحت تأثیر قرار دهد، دامان مسئولان کاخ سفید را خواهد گرفت.
چه اینکه اعتراضات داخلی در امریکا و واکنش های جهانی به اقدامات دیوانه وار ترامپ شاهدی بر این مدعاست. از سوی دیگر این موضوع را باید به مانند یک فرصت برای مسئولین دولت خودمان بدانیم که خود آنان بایستی بیش از همه به آن توجه داشته باشند.
با توجه به عهد شکنی های مکرر امریکا در جریان اجرای برجام اکنون با این اقدامات و نیز وضع تحریم های جدیدی که در دستور کار دولت افسارگسیخته امریکا قرار گرفته بهترین موقعیت برای مقابله به مثل مسؤلان کشورمان با چنین رفتارهای است. گرچه با حکم دادگاه استیناف ایالات متحده فرمان رئیس جمهور یانکی ها لغوشده اما نباید فراموش کرد که خصومت های امریکا با ملت ایران همچنان ادامه دارد.
پس بایداز ظرفیت‌های لازم بدون هرگونه مصلحت اندیشی بی مورد با صلابت هرچه تمام تربه کار گرفته شود. این هنر ایرانی ها بوده و هست که پس از انقلاب تهدید هایی همچون تحریم را به فرصتی بی نظیر برای خود اتکایی تبدیل کنند و اکنون وقت آن است که دولت تدبیر و امید نیز با تدبیری انقلابی پاسخی امیدوار کننده را به انتظارات ملت بزرگ ایران در این رابطه دهد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...