نسخه چاپی

میلیاردرهای سفید‌پوش دوحه در جهنم آزادی

اولین بازی سرنوشت استقلال در بهمن‌ماه فردا در ورزشگاه آزادی مقابل حریفی سرشناس از فوتبال قطر در چارچوب پلی‌‌آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود.

به گزارش نما، روزنامه خبرورزشی نوشت: جدالی که می‌تواند زمینه صعود یکی از دو تیم به مرحله گروهی و قرار گرفتن در گروه A را فراهم کند. السد به عنوان یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال حاشیه خلیج فارس چهار سال بعد از آخرین رویارویی با آبی‌پوشان پایتخت دوباره مسافر تهران شده تا در ورزشگاه خاطره‌انگیز آزادی مقابل جوانان اوج گرفته علیرضا منصوریان به میدان برود. تیمی با ستاره‌های سرشناس و گران‌قیمت که در شرایط بسیار خوب راهی ایران شد تا شانس خود را برای رسیدن به مرحله گروهی امتحان کند. السد یک سال قبل در همین مرحله با شوک بزرگی در ابوظبی روبه‌رو شد و با شکست در ضربات پنالتی برابر الجزیره امارات از رسیدن به مرحله گروهی بازماند، از همین‌رو دوست ندارد برای دومین سال متوالی با چنین تراژدی‌ای روبه‌رو شود.

همان‌طور که نوشته بودیم، السدی‌ها با در اختیار داشتن تئوریسین ۷۰ ساله پرتغالی روی نیمکت خود، امیدوار هستند با افکار تاکتیکی اسوالدو فریرا بتوانند از سد استقلال عبور کنند. این مربی سرشناس که در مدت حضورش در این باشگاه توانسته دگرگونی گسترده‌ای ایجاد کند، برای بازی فردا تیمی در اختیار دارد که ارزشی بالغ بر ۱۴میلیون یورو (۵۸٫۸ میلیارد تومان) دارد، تقریباً سه و نیم برابر ارزش تیمی استقلال که در سازمان لیگ برتر ایران ثبت شده است. در حال حاضر گران‌ترین بازیکن السد کسی نیست جز ژاوی ارناندس ستاره ۳۵ ساله اسپانیایی با کوله‌باری از افتخار و جام با پیراهن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا. کاپیتان این روزهای السد که با حضورش در لیگ ستارگان قطر در حال رکوردزنی در فوتبال آسیا هم هست، با قراردادی شش ساله به السد پیوست، با این شرط که سه سال برای این تیم به میدان برود و سه سال دوم را به عنوان مدیر و سفیر این باشگاه و فوتبال قطر در راه جام‌جهانی‌ ۲۰۲۲ فعالیت کند.

قرارداد ژاوی با السد در این شش سال به مبلغ سالانه ۴میلیون یورو خالص (۱۷٫۲ میلیارد تومان) است یعنی برابر با بودجه و هزینه این فصل استقلال تا ارزش تنها کاپیتان اسپانیایی به اندازه کل استقلال باشد. نمایش و عملکردی که ژاوی با پیراهن شماره ۶ السد در این فصل ارائه داده، نشان می‌دهد این بازیکن ارزش پرداخت چنین رقم هنگفتی را دارد. ایگور استیماچ سرمربی سابق سپاهان و این روزهای الشحانیه در آستانه بازی السد با استقلال با بیان اینکه ستاره اسپانیایی غیرقابل مهار است، این بازیکن را این‌گونه توصیف کرد: «بازیکنی است که برای ارسال پاس‌ها از پای راست خود استفاده می‌کند و به خوبی پاس‌های عمقی را برای دیگر بازیکنان فراهم می‌کند. زمانی که ژاوی صاحب توپ می‌شود، دو بال کناری السد به سمت فضای پشت دفاع بازیکنان حریف استارت می‌زنند و این امر باعث می‌شود ژاوی با هوش بالای خود از قدرتش در ارسال پاس‌های منجر به گل بهره ببرد. در مجموع می‌توان گفت هر پاس ژاوی بوی گل می‌دهد».

السد سوای ستاره اسپانیایی، بازیکنان کلیدی دیگری هم در ترکیب دارد از جمله بغداد بونجاج الجزایری که در خط حمله السد فوق‌‌العاده کار کرده است. مهاجم ۲۵ ساله با به ثمر رساندن ۱۵ گل در ۱۲ بازی نشان داده از چه قدرت تمام‌کنندگی در محوطه جریمه برخوردار است. این بازیکن دو فصل پیش با قراردادی دو میلیون یورویی (۸٫۶میلیارد تومان) سر از دوحه درآورد و پیراهن السد را بر تن کرد تا مرد شماره یک خط حمله شود. پشت ‌سر این بازیکن در سیستم
۱-۳-۲-۴ تیم قطری حسن الهیدوس کاپیتان دوم تیم با پیراهن شماره ۱۰ بازی می‌کند. سومین بازیکن گران‌قیمت السد به ارزش یک میلیون یورو (۴٫۲میلیون یورو) که در تیم ملی قطر هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و فردا با اتمام مصدومیتش از ابتدا در ترکیب به میدان خواهد رفت. چهارمین ستاره گران‌قیمت السد کسی نیست جز مرتضی پورعلی‌گنجی با قرارداد ۷۵۰ هزار یورویی (۳٫۲ میلیارد تومان) که دومین فصل حضورش در این تیم مطرح شهر دوحه را تجربه می‌کند و فردا باید مقابل مربی و رفقای سابقش در آزادی به میدان برود.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...