نسخه چاپی

كچل كردن دانش‌آموزان پسر اجباری نیست

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تراشیدن موهای سر دانش‌آموزان پسر اجباری نیست.

به گزارش نما، مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در آیین‌نامه اجرایی مدارس قانونی مبنی بر تراشیدن موهای سر دانش‌آموز پسر، وجود ندارد اما نظافت و مرتب بودن باید رعایت شود.

* خانواده‌ها باید به قانون مدرسه احترام بگذارند

این مقام مسئول در شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اجباری بودن پوشش یکسان در مدارس دخترانه و پسرانه نیز گفت: داشتن پوشش یکسان در مدارس دخترانه و پسرانه اجباری نیست و دانش‌آموزان بر اساس ضوابط و قوانین موجود در انتخاب لباس آزاد هستند ولی باید شئونات اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: البته اگر مدرسه‌ای بخواهد در مورد نوع پوشش دانش‌آموزان اجباری داشته باشد، منع قانونی نیست؛ به این معنی که مدرسه می‌تواند از خانواده‌ها بخواهد که دانش‌آموزان با پوشش یکسان به مدرسه بیایند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به آیین‌نامه اجرایی مدارس اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، اختیاراتی به مدیران و شورای مدرسه دادیم و انتخاب پوشش دانش‌آموزان و حتی بحث تراشیدن موی سر، جزو این اختیارات است.

وی افزود: اگر خانواده‌ای می‌خواهد فرزندش را در مدرسه‌ای ثبت‌نام کند، باید به قانون مدرسه که بر اساس اختیارات قانونی مدیر اعلام می‌شود، عمل کند؛ به عنوان مثال وقتی در یک محله‌ای پلیس تشخیص می‌دهد که خیابانی را یک طرفه کند، کسی نمی‌تواند نپذیرد و باید همه همراهی کنند.

* آیین‌نامه اجرایی مدارس اصلاح می‌شود

نوید ادهم در خصوص آیین‌نامه اجرایی مدارس نیز اظهار داشت: قرار است آیین‌نامه اجرایی مدارس اصلاح شود اما فعلاً آیین‌نامه گذشته به قوت خود باقی است.

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...