نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفتگو با نما:

تقریباً هیچ‌چیز» از برجام عاید ایران نشده است/ در برابر آمریكا باید انقلابی عمل كرد

عکس خبري -تقريباً هيچ‌چيز» از برجام عايد ايران نشده است/ در برابر آمريکا بايد انقلابي عمل کرد

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: در برابر آمریكا و سایر دولتهای مستكبر تنها كاری كه پاسخ می دهد اقدام انقلابی است.فرقی هم ندارد در برابر كدام رئیس جمهور آمریكا قرار داریم، چون ذات آنها استكباری است.

ترامپ و تیم همکارش در کاخ سفید از آغاز روی کار آمدن، بی محابا ایران اسلامی را آماج تهدیدات خود قرار داده اند، لحن سخنان آنها به گونه ایی است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل، با ابراز خشنودی کامل خواهان ادامه این روند است. ترامپ فقط در مرحله تهدید باقی نمانده و تحریم های جدید به خصوص در حوزه داروئی و پزشکی علیه کشورمان وضع کرده است. ضمن آنکه قانون منع ورود اتباع ایران را نیز به آمریکا به اجرا در آورده است، کارها و تهدیدات ترامپ برای ملت ایران اسلامی تازگی ندارد و مهم نیست، اما در آستانه سالروز پیروز انقلاب اسلامی، همه نگاههای مردم به دولت تدبیر و امید دوخته شده تا عکس العمل آقای رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی را در اقدام متقابل شاهد باشند.
در همین رابطه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه در برابر دولتهای استکباری نرمش فایده ایی ندارد، گفت: در برابر آمریکا و سایر دولتهای مستکبر تنها کاری که پاسخ می دهد اقدام انقلابی است.فرقی هم ندارد در برابر کدام رئیس جمهور آمریکا قرار داریم، چون ذات آنها استکباری است.
سید باقر حسینی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما ضمن انتقاد از نحوه برخورد دولت یازدهم با دولتمردان آمریکا در زمان دولت اوباما اظهار داشت: در دوران اوباما، متاسفانه دولت یازدهم با نرمش در برابر آمریکا ظاهر می شد و همواره به دنبال گفت و گو و مذاکره بود که نتیجه آن نیز چیزی جز خسارت برای کشور نبود.
نماینده مردم زابل و زهک در مجلس نهم با بیان اینکه ترامپ هیچ منطقی جز زور را نمی فهمد افزود: بنابراین باید با این فرد انقلابی برخورد کرد و دولت باید روش برخورد با آمریکا را تغییر دهد.
وی به سخن مقام معظم رهبری در خصوص این که من دیپلمات نیستم، انقلابی هستم، اشاره کرد و گفت: این حرف بسیار معنا دارد. مهم ترین نکته آن این است که باید مسئولان ما نیز انقلابی عمل کنند. دشمن ذاتش دشمنی است، با او که نمی شود از در دیپلماسی وارد شد، او در هر حال به دنبال ضربه زدن و دشمنی است.
این فعال سیاسی از خسارات جبران ناپذیری که در نتیجه برجام عاید کشور شد، نام برد و اظهار داشت: در برجام خودمان با دستهای خودمان به کشور ضربه زدیم، فردرو را به حالت تعطیل در آوردیم، تاسیسات اراک را جمع کردیم، در عین حال طرف مقابل نیز به تعهداتش عمل نکرد و چیزی عاید ما نشد، جز آنکه بار دیگر دولتمردان به این حرف رهبری رسیدند که هیچ وقت نمی شود به دولت آمریکا اعتماد کرد. امیدواریم دولتمردان ما به این نتیجه رسیده باشند که تنها راه روبرو شدن با آمریکا، ایستادگی و تقابل مقتدرانه است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که در خصوص قانون منع ورود ایرانیان به کشور آمریکا باید چه سیاستی اتخاذ کرد، گفت: تنها راه اقدام متقابل است. این که برخی می گویند باید ما در برابر این اقدام کوتاه بیاییم تا فرهنگ بالای خود را به جهانیان نشان دهیم، یک توجیه بیهوده است. از به کار بردن این تعبیر عذر می خواهم اما به ناچار از آن بهره می برم . در برابر یک گاو وحشی که قصد حمله دارد که نمی توان گفت، تو حمله کن، من کاری نمی کنم تا فرهنگ بالای خود را نشان بدهم ، خوب او شما را از بین می برد. در برابر آمریکا نیز برخورد اخلاقی پاسخ نمی دهد، چون آنها آن را نمی فهمند.
حسینی در پایان تاکید کرد: اقدام متقابل در سیاست خارجی یک امر معمول است. برخی کشورها در زمانی که کشوری علیه منافع ملی آنها اقدام می کند، برخورد شدیدتری می کنند. ما توقع خاصی از دولتمردان خود نداریم جز اینکه به عرف دیپلماتیک عمل کنند و در پی اقدام متقابل باشند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...