نسخه چاپی

ولایتی: از آتش‌بس در سوریه استقبال می كنیم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاكید كرد: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش‌بسی كه حق مردم و دولت قانونی سوریه را به رسمیت بشناسد استقبال می‌كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌المللی عصر امروز (سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه) در حاشیه دیدار وزیر سابق نفت عراق در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست روز گذشته دو کشور درباره آتش‌بس سوریه اظهار داشت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش‌بسی که بر اساس یک عقلانیت و توازن و عدالت باشد و حق مردم سوریه و دولت قانونی این کشور را به رسمیت بشناسد استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: این مذاکرات باید بین معارضین سوری و دولت سوریه تحقق پیدا کند و در نهایت جنگ به پایان برسد حاصل این گفت‌وگوهای سازنده میان گروه‌های فوق آتش‌بسی می‌شود که در چارچوب حفظ تمامیت ارضی سوریه و تاکید بر شناسایی قانونی و مشروع بودن دولت سوریه است، همچنین منجر به قطع دست اجانب می‌شود.

ولایتی تصریح کرد: کشورهایی که بدون اجازه از دولت قانونی سوریه نیروهای خود را به داخل خاک این کشور گسیل داده‌اند باید از مداخله در خاک این کشور دست بردارند.

وی ادامه داد: عملا این آتش‌بس بین دولت قانونی سوریه و معارضینی که از گذشته خود پشیمانند، یعنی کسانی که برای سقوط دولت اقداماتی کرده بودند به دنبال تجزیه سوریه بوده و می‌خواستند محلی برای نفوذ بیگانگان را فراهم کنند و امروز قصد دارند که اقیانوس ملت این کشور که 6 سال در جنگ فراگیر درگیر بودند و در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند خواهد بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: دولت و ملت سوریه امروز پیروز هستند و در حال حاضر بدون تردید دولت این کشور از موضع یک دولت فاتح و پیروز وارد این آتش‌بس شده است.

ولایتی ابراز امیدواری کرد: این آتش‌بس منجر به استقلال، عزت و تضمین سازمانهای بین‌المللی و سازمان ملل برای جلوگیری از استمرار بیگانگان، مرتجعین منطقه، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدارش با وزیر سابق نفت عراق اشاره کرد و گفت: آقای عادل عبدالمهدی از بزرگان و پیشکسوتان مبارز در عراق هستند و نقش اساسی در مبارزه علیه طاغوت در دوران صدام را داشتند و بعد از پیروزی ملت عراق همواره در نقش یکی از بزرگان و رهبران جامعه عراقی در اعاده عزت و استقلال این کشور بودند و در وزارتخانه‌های مختلفی همچون وزارت نفت به انجام وظیفه پرداختند.

ولایتی به روابط دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: رابطه ایران و عراق به عنوان دو کشور برادر و همسایه، دارای مرز، تاریخ، دین و فرهنگ مشترک و روابط اجتماعی بسیار عمیق هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از تلاشهای دولت قانونی و ملت مبارز عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

ولایتی افزود: بدون تردید عراق مستقل و قدرتمند و جمهوری اسلامی با اقتدار هر دو از حلقه‌های زنجیره مقاومت در برابر بیگانگان یعنی صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه هستند و روابط دو کشور قویتر از گذشته ادامه دارد.

وی ادامه داد: در آینده همکاریهای دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نقش بسیار مهمی در مقاومت منطقه‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد پیشرفت منطقه‌ای با همکاری کشورهای منطقه باشیم.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...