نسخه چاپی

عربستان درگیر مسابقه زیباترین ' بز' است، مزاحم نشوید

عکس خبري -عربستان درگير مسابقه زيباترين ' بز' است، مزاحم نشويد

در حالی كه 5 روز از اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر جهان اسلام و دیگر كشورهای غیر اسلامی علیه توهین به ساحت قدسی پیامبر خدا حضرت محمد (ص) می گذرد، سكوت سعودی ها، با تعجب بسیاری از ناظران و فعالان رسانه ای در جهان عرب مواجه شده است.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، به رغم آنکه عربستان سعودی تنها کشوری است که نام رسول خدا در پرچم آن درج شده است اما مردم آن یکی از غایبان بزرگ تظاهرات ها علیه فیلم توهین آمیز بودند.
روزنامه مصری الوفد در این باره نوشت: اعتراض های گسترده ای در پایتخت های مختلف عربی صورت گرفت، در لیبی معترضین به کنسولگری آمریگا یورش بردند و سفیر را به قتل رساندند، در مصر 4 روز درگیری برای اشغال سفارت آمریکا در گرفت و مردم با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
یمن، سودان، تونس، مغرب، کویت، بحرین، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، سنی ها و شیعیان در این کشورها فیلم هتاک آمریکایی را محکوم کردند، حال عرب ها از خود می پرسند مردم عربستان کجا هستند؟
این روزنامه مصری نوشت: فعالان اسلامی غیبت سعودی ها را به باد مسخره گرفته اند و با انتشار تصاویری از حوادث چند روز اخیر در مصر و لیبی و مقایسه آن با مسابقات انتخاب زیباترین بز در عربستان آن هم در بحبوحه خشم مسلمانان، اساس ادعای اینکه عربستان منبع اسلام در جهان است را به زیر سؤال برده اند.
آل شیخ، مفتی ارشد سعودی نیز پس از چهار روز سکوت، دیروز با انتقاد دو پهلو از ساخت این فیلم، آن را توهین کننده به پیامبر اسلام ندانست ! پادشاه عربستان (خادم الحرمین الشرفین) نیز تاکنون بیانیه ای در محکومیت ساخت و انتشار این فیلم صادر نکرده است.

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...