نسخه چاپی

سومین انصراف از رقابت برای دریافت سیمرغ

منیر قیدی، كارگردان «ویلایی‌ها» پس از محسن نصرالهی و مسعود سلامی، سومین سینماگری است كه از رقابت برای دریافت سیمرغ انصراف داد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، پس از آن که محسن نصرالهی و مسعود سلامی، مدیر فیلمبرداری و طراح صحنه فیلم «خفه‌گی» که برای فیلم‌های «گشت 2» و «بدون تاریخ، بدون امضا» نامزد دریافت سیمرغ شده بودند، از حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر انصراف دادند، نوبت به منیر قیدی یکی از فیلمنامه نویسان و کارگردان «ویلایی‌ها» رسید که با انتشار نامه‌ای سرگشاده از رقابت برای دریافت سیمرغ انصراف داد.

کارگردان «ویلایی‌ها» نوشته است:

«حضور در هر رقابتى و تن دادن به قواعد داورى بخشى مهم از روحيه كمال‌طلبى و حتى جاه‌طلبى هر هنرمندى است اما اين حضور هنگامى ارزش دارد كه در مواجهه با حسادت و جهالت و بلاهت و حذف، قربانى نشود.

فيلمنامه «ويلايی‌ها» روايتی است كه به قدر بضاعت خود و به گواه آرا و نظرها و بازخوردهای متنوع، فروتنانه و بی‌ادعا بر دل مخاطبان اصلی آن نشسته است و سهم هنرمندان اين فيلم را در ادای دين به مقطع مهمی از تاريخ اين سرزمين و به دست آوردن دلِ خانواده‌هاي شهدا و جانبازان دريا دل برآورد كرده است.

من اين دستاورد آسمانی را با جدال‌های حقيرانه و كوربينانه رقابت‌های زمينيان در گِل مانده، تاخت نمی‌زنم و به ياد و خاطره همان «يارانی كه غريبانه رفتند از اين خانه» ارزش و حرمتِ غريبانگی‌هايی از اين دست را در تنهايی خود با زيبايی بيشتری احساس می‌كنم و اين حال را به نامزدی‌ها و مرتبه‌های ديگری كه در دست آدميان رياكار، حقير شده است نمی‌دهم و از سعيد ملكانِ عزيز تمنا و استدعا دارم با همان نگاه مؤلفانه و حُسنِ نيتی كه به سينمای ايران دارد، همچنان به خطر كردن در آزمودن عرصه‌ها و استعدادهای جديد بپردازد و دل قوی داشته و راهش را ادامه دهد كه «خداوند عزت دهد» ارادتمند منير قيدی.»

«ویلایی‌ها» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان، کارگردانی منیر قیدی و براساس فیلمنامه‌ای از منیر قیدی و ارسلان امیری قصه خانواده‌های فرماند‌هان سپاه و ارتش در سال 1365 است. «ویلایی‌ها» در بخش بهترین فیلمنامه نامزد دریافت سیمرغ از سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر شده بود که با انصراف منیر قیدی از دور رقابت کنار رفت.

۱۳۹۵/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...