نسخه چاپی

ایجاد 220 هزار شغل تا پایان سال جاری

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تكمیل 6000 طرح نیمه تمام صنعتی و افتتاح 33 طرح بزرگ تا پایان سالجاری 220 هزار شغل ایجاد می شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تکمیل 6000 طرح نیمه تمام صنعتی و افتتاح 33 طرح بزرگ تا پایان سالجاری 220 هزار شغل ایجاد می شود.

محمدرضا فیاض روزگذشته در حاشیه افتتاح دو طرح صنعتی در کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری 22 هزار واحد کوچک و متوسط صنعتی به چرخه تولید برگشته اند که موجب شده 650 هزار شغل از دست نرود.

وی افزود: وزارت صنعت و معدن در دولت یازدهم برای تکمیل 6500 طرح نیمه تمام برنامه ریزی کرد که تا به امروز حدود 4700 از این واحدها افتتاح و به منصه تولید رسیده اند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت تدبیر وامید افتتاح 33 طرح را برای امسال هدف گذاری کرده است، گفت: تا پایان دهه فجر 25 طرح افتتاح خواهد شد و 8 طرح دیگر تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فیاض تاکید کرد: هر یک از این طرح ها در هر منطقه ای که افتتاح شود منشاء تحول چشمگیری خواهد بود و چرخه صنعتی و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی برجای خواهد گذاشت.

وی گفت: در سال جاری 16 هزار میلیارد تومان نقدینگی به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط برای حل مشکلات و برگشت به چرخه تولید تخصیص یافته است که تاکنون حدود 15 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای اینکه مطمئن شویم پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی تحقق خواهد یافت کمیته نظارتی تشکیل شده تا بر روی کار آنها نظارت کنند.

فیاض گفت: براساس گزارش های رسیده تاکنون 95 درصد از این افراد کارشان را دقیق در مسیر اهداف تعیین شده انجام داده اند و پنج درصد باقیمانده هم امکانات خود را در صنعت هزینه کرده اند ولی تلاش کردیم تا با مشورت و راهنمایی مدیران افرادی که اشتباه کرده اند را مجددا به چرخه تولید برگردایم.

وی با تاکید بر خرید محصول ایرانی توسط مردم ایران اظهار کرد: هرچند حق مردم خرید جنس خوب و وظیفه تولید کننده عرضه محصولات با کیفیت است ولی مردم باید با خرید تولید داخلی معایب آن جنس را به ما تذکر داده تا بتوانیم کیفیت را روزآمد کنیم.

۱۳۹۵/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...