نسخه چاپی

سقوط آزاد قیمت جهانی نفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی با انتشار آماری از افزایش غیرمنتظره ذخایر سوخت در آمریكا كاهش یافت و هر بشكه نفت 54.90 دلار معامله شد.

به گزارش نما ، فارس به نقل از رویترز نوشت: با افزایش شدید ذخایر سوخت آمریکا و کاهش تقاضا از سوی چین که به معنای این است که بازار همچنان با مازاد روبرو خواهد ماند، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 15 سنت کاهش 54.90 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 31 سنت کاهش 51.86 دلار معامله شد.

کاهش امروز در حالی رخ داد که روز گذشته قیمت‌ها یک درصد کاهش یافت.

به گفته تاجران، این کاهش شدید به علت افزایش غیرمنتظره آمار ذخایر نفت و محصولات پتروشیمی آمریکا رخ داد که موسسه آمریکا پترولیوم روز گذشته در گزارشی منتشر کرد.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 3 فوریه 14.2 میلیون بشکه افزایش یافت و به 503.6 میلیون بشکه رسید، در حالی‌که تحلیل‌گران انتظار افزایش 2.5 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

ذخایر بنزین 2.9 میلیون بشکه افزایش یافت، درحالی که انتظار می‌رفت 1.1 میلیون بشکه افزایش یابد.

گلدمن ساچز در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: «آمارهای هفتگی نشان می‌دهد که تقاضا برای بنزین در ماه ژانویه به نسبت پارسال 460 هزار بشکه افزایش یافته است که چنین کاهشی تنها در رکود اقتصادی دیده شده بود.»

خارج از آمریکا نیز نشانه‌های دیگری از ضعف بازار وجود داشت. تقاضا برای نفت از سوی چین در سال 2016 با کندترین سرعت در 3 سال گذشته پیشرفت کرده است.

۱۳۹۵/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...