نسخه چاپی

معاون پیشین پژوهشگاه دفاع مقدس در گفتگو با نما مطرح كرد:

ساخت نخستین موشك دوربرد هوا به زمین ایرانی

عکس خبري -ساخت نخستين موشك دوربرد هوا به زمين ايراني

معاون پیشین پژوهشگاه دفاع مقدس از ساخت نخستین موشك هوا به زمین دور برد ایرانی خبر داد.

به گزارش نما ، مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و عملیات غرور آفرین والفجر ۸ و روز گرامیداشت حفاظت اطلاعات با حضور امیر سرتیپ سید حسام هاشمی مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور حفاظت اطلاعات و تنی چند از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد. در این مراسم تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و نیز شهیدان آتش نشان مورد تقدیر واقع شدند.
همچنین از نویسندگان چند کتاب ارزشمند با موضوعاتی همچون حفاظت اطلاعات در سیره پیامبر گرامی اسلام هم قدردانی شد.
اما شاید نقطه اوج این مراسم را بتوان خبری دانست که یکی از یادگاران بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام آن را اعلام کرد.
سرهنگ احمد جنتی معاون پیشین پژوهشگاه دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان اسبق نیروی هوایی ارتش در این مراسم از ساخت نخستین موشک هوا به زمین دوربرد جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
وی در این باره افزود: در بازدیدی که از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داشتم مسئولان آنجا خبر این دستاورد غرورآفرین را به بنده دادند که پس از کسب تکلیف درباره غیر محرمانه بودن این موضوع، خبر آن را در این مراسم به اطلاع ملت عزیز رساندم.
جنتی به ویژگیهای منحصر به فرد این دستاورد ارزشمند دفاعی اشاره کرد و ادامه داد: این موشک قابلیت هدف گیری اهداف را از فاصله ۲۰۰ کیلومتری داشته و از مهمترین خصوصیات آن نقطه زنی است.
وی در تبیین اهمیت ویژگی دوربرد بودن این سلاح پیشرفته عنوان کرد: این موشک، امکان رهگیری و انهدام اهداف را در فواصل دور برای جنگنده های نیروی هوایی ارتش ممکن می کند که در کاهش خطر رهگیری هواپیما از سوی سامانه‌های پدافندی دشمن نقش بسیار به‌سزایی دارد.
سرهنگ جنتی خاطرنشان کرد: پیش از این هم موشک های هوا به زمین گوناگونی در صنایع دفاعی کشور ساخته شده بود که از ۷ تا ۳۵ کیلومتر برد داشتند. اما این موشک نخستین سلاحی از این نوع است که قابلیت هدف گیری اهداف را از چنین فاصله دوری و آن هم به صورت نقطه زن دارد.
این نظامی پیشکسوت درباره این سلاح اطلاعات بیشتری نداد اما در عین حال تاکید کرد: دستاورد غرور آفرینی که محصول مشترک سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است از جمله محصولات شاخص صنایع دفاعی در سطح بین الملل است.
سرهنگ جنتی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار نما نام این موشک را "قادر" عنوان کرد و گفت: این نام تا کنون برای سلاح مورد اشاره انتخاب شده است که پس از رونمایی رسمی اسم آن به صورت قطعی اعلام می شود.
گفتنی است اطلاعات تکمیلی در مورد این سلاح قدرتمند بومی در آینده به اطلاع ملت شریف ایران می رسد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...