نسخه چاپی

برگزاری نشست ناتو با حضور ترامپ

دولت بلژیك از برگزاری نشست آتی سازمان پیمان آتلانتیك شمالی ناتو در روز ۲۵ ماه می با حضور رئیس جمهور جدید آمریكا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دولت بلژیک امروز پنجشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست آتی ناتو در روز 25 می (4 خرداد 96) همراه با سایر رهبران کشورهای عضو شرکت خواهد کرد.

این در شرایطی است که ناتو اعلام کرده است که تاریخ دقیق برگزاری این نشست هنوز قطعی نشده است.

چارلز میشل نخست وزیر بلژیک اواخر روز چهارشنبه در پیامی در توئیتر نوشت: خیلی خوشحالم که از همکارانم برای نشست آتی ناتو در 25 ماه می استقبال خواهم کرد.

روسای جمهور جدید آمریکا معمولا در نشست های ناتو شرکت می کنند ولی به اعتقاد دیپلمات ها اظهارات ترامپ درباره ناتو و منسوخ دانستن این سازمان، نشست آتی ناتو را از اهمیت مضاعفی برخوردار کرده است.

ترامپ همچنین بارها از کشورهای عضو ناتو خواسته است تا در هزینه های این سازمان مشارکت داشته باشند و به تعهدات خود برای اختصاص 2 درصد تولید ناخالص داخلی به هزینه های نظامی پایبند باشند.

ناتو و دفتر نمایندگی آمریکا هنوز تاریخ برگزاری این نشست را تایید نکرده اند.

یک مقام ناتو نیز تاکید کرد: رایزنی و مشورت ها درباره تاریخ دقیق برگزاری این نشست همچنان در بین کشورهای عضو ادامه دارد.

ترامپ و دبیر کل ناتو موافقت کرده اند تا این نشست اواخر ماه می برگزار شود.

منابع بلژیکی تاکید کرده اند که دولت بروکسل که باید تدابیر امنیتی را در پایتخت این کشور اتخاذ کند، اطمینان داده است که نشست ناتو در همین تاریخ یعنی 25 ماه می برگزار خواهد شد.

این نشست قرار است در ساختمان جدید ناتو که ساخت آن از سال 2010 میلادی آغاز شده، برگزار شود. ساختمان فعلی ناتو در سال 1967 میلادی ساخته شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...