نسخه چاپی

بارش برف و باران در برخی شهرها

تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، ورود سامانه بارشی را از سمت مرزهای غربی به كشور نشان می‌دهد؛ روز جمعه از شدت فعالیت این سامانه در نیمه غربی كشور كاسته شده و بارش‌های پراكنده در بخش‌هایی از مركز، زاگرس مركزی و جنوبی و شرق كشور رخ خواهد داد و عمده فعالیت این سامانه به صورت برف و باران در شمال شرق، دامنه‌های البرز مركزی و شرقی، سواحل خزر به ویژه بخش‌های شرقی خزر است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فردا بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و احتمال سقوط بهمن در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل‌، شرق تهران‌، سمنان و خراسان و بارش برف و لغزندگی جاده‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد‌ و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، ورود سامانه بارشی را از سمت مرزهای غربی به کشور نشان می‌دهد؛ روز جمعه از شدت فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش‌های پراکنده در بخش‌هایی از مرکز، زاگرس مرکزی و جنوبی و شرق کشور رخ خواهد داد و عمده فعالیت این سامانه به صورت برف و باران در شمال شرق، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل خزر به ویژه بخش‌های شرقی خزر است.

روز شنبه بارش پراکنده در نیمه شرقی و سواحل شمالی و از بعد از ظهر تشدید بارش در سواحل غربی خزر و بارش برف و باران در دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، پیش‌بینی می‌‌شود.

از بعداز ظهر امروز تا ظهر جمعه پدیده گرد و خاک در استان‌های ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

امروز هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت با غبار محلی همراه است و از اوایل امشب کیفیت هوا در این مناطق بهبود می‌یابد.

روز جمعه 1395/11/22‌ بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و احتمال سقوط بهمن در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل‌، شرق تهران‌، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و بارش برف و لغزندگی جاده‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد‌ و شمال چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود از این رو توصیه می‌شود اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در نظر گرفته شود‌.

آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و اواسط روز کاهش ابر گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری و اوایل شب ابری خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و 1 درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز چهاردهم بهمن‌ماه سال جاری 77 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 134.8 میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری 57.1 درصد بارش سال گذشته است.

۱۳۹۵/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...