نسخه چاپی

هزینه احداث دیوار ترامپ چقدر است؟

دیواری كه ترامپ قصد دارد در مرزهای مكزیك و آمریكا احداث كند، بر اساس برآورد كارشناسان، بسیار بیش از آنچه ادعا میشود، هزینه در بر خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از العالم؛ با استناد به گزارشی که از سوی کارمندان این خبرگزاری، از وزارت امنیت داخلی آمریکا رؤیت شده، ساخت دیوار مرزی ترامپ که عبارت است از یک سری دیوار بتنی و نرده، حدود 21 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه و بیش 3 سال زمان نیاز خواهد داشت. انتظار می رود این گزارش، در روزهای آینده به جان کلی، رئیس این وزارتخانه ارائه شود.

بر اساس این گزارش؛ هزینه این پروژه بسیار بیشتر از رقم 12 میلیاردی است ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود ذکر کرده است و طبق برآورد پائول ریان، سخنگوی حزب جمهوریخواه و میچ مک کونل، رئیس اکثریت جمهوری خواه سنا این رقم بسیار بالاتر از 15 میلیارد دلار است.

دونالد ترمپ قصد دارد با ایجاد دیواری به طول 2 هزار کیلومتر، مرزهای دو کشور را کاملا ببندد. پیش از این 1046 کیلومتر از مرزهای آمریکا و مکزیک بسته شده است.

از زمانی که ترامپ در کمپین انتخاباتی خود قول احداث آن را داد تاکنون، بسیاری از برآوردهزینه ها و تخمینهای مدت زمان ساخت این دیوار در نوسان بوده است.

در همین راستا یک سخنگوی کاخ سفید گفت: نشاید پیش از آنکه این گزارش رسما اعلام شود، در مورد آن، نظر یا گزارش دهیم.

این گزارش نشان می دهد که دولت آمریکا به دنبال روزنه ای قانونی برای دور زدن قوانین مربوط به محیط زیست برای ساختن ایجاد این دیوار هستند. همچنین، در این گزارش آمده استکه دولت با پیمان کاران فعلی مشغول کار است و در نظر دارد برای این پروژه، فولاد خریداری کند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...