نسخه چاپی

وزرای دفاع آلمان و آمریكا دیدار كردند

وزیر دفاع آلمان كه امروز به واشنگتن سفر كرده است در دیدار با همتای آمریكایی خود از چالش‌های مشترك پیش روی دو كشور سخن گفت.

به گزارش نما به نقل از روزنامه آلمانی "جنرال آنسایگر"، "اورزو لا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان که امروز به واشنگتن سفر کرده با "جیمز ماتیس" وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.

این دو مقام آلمانی و آمریکایی درباره پیوند تنگاتنگ دو کشور ابراز اطمینان کردند.

"فون در لاین" در پنتاگون تاکید کرد که من نقطه زمانی زود برای چنین دیداری را به عنوان یک بیان دوستی قوی بین آلمان و آمریکا ارزیابی می کنم. ما در برابر چالش های مشترکی قرار داریم.

ماتیس تیز تاکید کرد که آمریکا احترام زیادی برای آلمان قائل است. وی تاکید کرد که در دوران فعالیت های نظامی خود همواره با ارتش آلمان همکاری کرده است.

در این دیدار همچنین به مسئله همکاری ها در ائتلاف نظامی ناتو پرداخته شد.

فون در لاین تاکید کرد که ما در این ائتلاف یک راه طولانی را طی کرده ایم اما همچنان باید به راه خود ادامه دهیم. دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا قبلا این ائتلاف نظامی را منسوخ ارزیابی کرده و نگرانی هایی را در بین شرکای خود ایجاد کرده بود اما بعدها پیوند و همبستگی خود با ناتو را ابراز کرد.

فون درلاین همچنین می خواهد با سناتورهای آمریکایی دیدار کند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده دیدار با رئیس جمهور جدید آمریکا در برنامه سفر وزیر دفاع آلمان به واشنگتن نیست.

هفته گذشته نیز "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان به عنوان اولین عضو کابینه دولت آلمان و به منظور گفتگو با اعضای دولت آمریکا به واشنگتن سفر کرد.

با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا نگرانی مقامات و سیاستمداران اروپایی درباره آینده روابط میان دو سوی آتلانتیک با توجه به سیاست های بحث برانگیز ترامپ افزایش پیدا کرده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...