نسخه چاپی

درخواست عفو بین‌الملل از اسد

به گزارش نما- ایسنا نوشت: عفو بین الملل از رئیس جمهوری سوریه خواست تا اجازه بازدید از زندان صیدنایا در حومه دمشق را به ناظران بین المللی بدهد. این درخواست در پی ادعاهای اخیر مبنی بر اعدام هزاران تن در این زندان دولتی مطرح شده است.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، فیلیپ لوتر، مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل گفت: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بارها در مصاحبه‌های خود تلاش کرده اعتبار و گزارش‌های عفو بین الملل از جمله درباره زندان صیدنایا را نادرست جلوه دهد اما وی در عین حال اذعان کرد که از زندان نظامی صیدنایا بازدید نکرده است و هیچ اطلاعاتی درخصوص واقعیت اوضاع در آنجا ارائه نداد.

وی تاکید کرد: اگر اسد مساله‌ای برای پنهان کردن ندارد، باید هرچه‌سریع‌تر ترتیبی بدهد که ناظران بین المللی امکان حضور در زندان مذکور و تمامی بازداشتگاه‌های دیگر در سوریه را داشته باشند.

هفته گذشته عفو بین الملل در گزارشی مدعی شد که بین 5 تا 13 هزار زندانی سوری که بیشترشان مخالفان غیرنظامی بوده‌اند در مقطع زمانی 2011 تا 2015 در داخل این زندان بدون محاکمه عادلانه اعدام شده‌اند.

فیلیپ لوتر تصریح کرد که اسد باید تعداد اعدام‌های صورت گرفته در آن زندان را اعلام کند.

این مقام سازمان عفو بین الملل از دولت روسیه نیز خواست تا از نفوذ خود بر مسئولان سوری استفاده کند تا دولت دمشق را به این سمت سوق دهد که به ناظران بین المللی اجازه بازدید از زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها در سوریه را بدهد.

روز گذشته بشار اسد در مصاحبه‌ای به گزارش عفو بین‌الملل درباره اعدام‌ها واکنش نشان داد و گفت: شرم آور است که سازمان عفو بین الملل گزارشی را بدون شواهد منتشر می‌کند. گزارش های که این سازمان منتشر می‌کند باعث می‌شود که اعتبار و صداقت آن مورد شک و تردید قرار بگیرد. این سازمان همواره جانبدارانه و به صورت سیاسی عمل می‌کند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...