نسخه چاپی

اظهارات ضد ایرانی رئیس پارلمان عربی

رئیس پارلمان عربی امروز در كنفرانس پارلمان‌های عربی با تكرار سخنان ضد ایرانی مدعی اشغال جزایر سه‌گانه امارات توسط ایران شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مشعل السلمی» امروز شنبه در دومین کنفرانس پارلمان عربی و روسای مجالس کشورهای عربی که در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، مدعی شد که ایران با استمرار اشغال جزایر سه‌گانه امارات و دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای عربی از طریق ایجاد درگیری‌های طایفه‌ای، تهدیدی برای امنیت قومی عربی است.

وی همچنین مدعی شد که ایران شبه‌نظامیان مسلحی را در کشورهای عربی ایجاد کرده و به آنها کمک‌های تسلیحاتی ارائه می‌کند که باعث شده این گروه‌ها جای دولت را در این کشورها بگیرند و علاوه بر آن مسئولان ایرانی اظهارات خصمانه علیه کشورهای عربی از جمله بحرین و یمن بیان می‌کنند.

روزنامه القدس‌العربی در سایت اینترنتی خود به نقل از السلمی نوشت: «تجاوزات ایران به حدی رسیده است که از فریضه حج برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند و این یک دخالت آشکار علیه امنیت و ثبات و سلامت جوامع و کشورهای عربی است».

دومین کنفرانس یک روزه پارلمان عربی و روسای مجالس کشورهای عربی امروز شنبه در قاهره برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن به بررسی اوضاع منطقه و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نقش مجالس و پارلمان‌های عربی در حمایت از پایداری فلسطینیان برای بازپس‌گیری حقوق از دست رفته خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف پرداختند.

قرار است شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، سندی را تدوین و به سران عرب که در بیست‌وهشتمین اجلاس اتحادیه عرب در اردن (مارس آینده) شرکت خواهند کرد، ارائه کنند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...