نسخه چاپی

رادیو فردا عقب مانده ذهنی است؟!

با یك نگاه اجمالی می توان دریافت بزرگترین مشكل رادیوفرا نه مشكل حقوق بشر در ایران است، نه زندانیان سیاسی و نه مسائل اقتصادی .بلكه مهمترین مشكل رادیو فردا عقب ماندگی ذهنی آن نسبت به پدیده های مختلف سیاسی و اقتصادی ایران و جهان است.

به گزارش نما، رادیو دیروز نوشت: برای اثبات عقب افتادگی رادیوفردا کافیست به چند دلیل عمده رجوع شود:


۱-یکی از عوامل مهم در عدم تاثیر رادیو فردا حضور عوامل مشکل دار (روحی و روانی)و دارای سوء سابقه در رادیو است. حدود ۶۰ نفر در رادیو فردا مشغول به کار هستند که در بین آنها، اعضای گروهک منافقین، سلطنت طلبان، سارق سابقه دار، بیماران روحی (اسکیزوفرنی و شیزوفرنی و...) نیز به چشم می خورد که ذکر همه این موارد کاملاً مستند بوده است.لذا این ترکیب معیوب هیچ هرچند روزنامه نگاران حرفه ای در بین آنها باشند نمی تواند اثرگذاری مطلوب این رادیوی اجیر آمریکا را داشته باشد.


۲-قریب به نیمی از عوامل رادیو فردا حداقل ۲۰ سال است که از ایران خارج شده اند و هیچ زمینه ذهنی از اوضاع سیاسی، اجتماع و اقتصادی ایران ندارند .لذا در یک خلاء ذهنی دست به تحلیل های فضایی و تخیلی می زنند. به همین خاطر بیشتر تحلیل های رادیو فردا به نوعی شوخی تبیدل شده و کمتر کسی این ارزیابی های رادیو فردایی را به دیده یک پدیده جدی می نگرد.


۳-تماس عده قلیلی از مرتبطین این رسانه آمریکایی، موجب شده که توهم حمایت همه ایرانیان از رادیو فردا، در ذهن آنها این امر را مشتبه کند که ما خیلی آدم های پرطرفداری هستیم . بنابراین تا می توانیم باید خبرهای تند و تیز و ناباورانه مطرح کنیم و در این بین از پروپاگاندا نیز استفاده حداکثری را ببریم. در نتیجه می بینیم که اخبار این رادیو به قدری مضحک و خارج از عرف خبرگزاری است که در اکثر مواقع نتیجه عکس می دهد.


۴-افزایش تصاعدی هزینه های زندگی در کشوری بیگانه و عدم حضور خانواده ها در کنار کارمندان رادیو فردا هنگام بروز مشکلات کوچک و بزرگ، یکی از بزرگترین عوامل استرس زای رادیو فردایی هاست و به طور خودکار اثرات سوء بر فعالیت آنها خواهد داشت.


هر چند این همه در مورد ذهن و فعالیت های ذهنی صحبت کردیم.باید بگوییم این دلایل منوط به وجود ذهن سالم! در رادیو فرداست، و الا هیچ نیازی به این همه استدلال نیست!

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...