نسخه چاپی

اجرای طرح تذكر لسانی گروهی اطراف حرم رضوی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر خراسان رضوی از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منكر در قالب تذكر لسانی به صورت گروهی در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سید عبدالله ارجاعی روز شنبه در مراسم آغاز دوره آموزشی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر ویژه طرح 'تذکر لسانی در اطراف حرم مطهر رضوی' در مشهد افزود: تاکنون دستگاه ها و نهادها مختلف و مردم در حد توان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده اند اما نتیجه موثر و دلخواه حاصل نشده از این رو تصمیم بر آن شد تا فعالیت همه بخش ها در این زمینه در قالب طرح مدون انسجام یافته و سامان دهی شود.

وی اظهار کرد: در این راستا طرح تذکر لسانی با 2 قید 'تذکر گروهی' و مهارت 'بگو و برو' با حضور 200 نفر در محدوده اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح تذکر انفرادی و اصرار وجود نخواهد داشت گفت: هدف عمل به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر موثر بودن تذکر لسانی نسبت به مشت آهنین می باشد.

ارجاعی افزود: این طرح به صورت قانونی و با پشتوانه پژوهشی است و با توجه به اینکه منکر ریشه کن شدنی نیست، از این رو باید به صورت بلند مدت برای کاهش آن اقدام کرد.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست طرح مزبور در اطراف حرم مطهر رضوی اجرا می شود و در مرحله بعد در کل سطح شهر گسترده خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله نخست طرح نیز در سه منطقه اجرا می شود که نخست در بازارهای متعلق به آستان قدس رضوی و رینگ اطراف حرم مطهر می باشد.

ارجاعی گفت: برای این منظور قرارگاهی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با عضویت تمام دستگاه های مربوطه فعال شده که حساس سازی و عملیات فرهنگی آن با شهرداری، آستان قدس رضوی و تشکل های مردمی است.

وی افزود: تامین نیروی انسانی این طرح با بسیج و تشکل های مردمی و آموزش آنها نیز توسط آستان قدس رضوی انجام می شود و پشتیبانی و حمایت آنها هم با محوریت نیروی انتظامی و دادگستری و ارزیابی طرح هم توسط استانداری خراسان رضوی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی این نیروها از امروز آغاز و تا 15 اسفند ماه ادامه دارد اظهار کرد: مرحله نخست طرح تذکر لسانی از 20 اسفند ماه آغاز و تا 15 فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.

به گفته وی مصادیق معروف و منکر نیز رفتارها، پوشش افراد در بخش مردمی و نوع کالاهای عرضه شده در حوزه صنوف را شامل می شود.

ارجاعی افزود: طرح مزبور در مراحل بعدی در اماکن اقامتی، ناوگان حمل و نقل و بخش زائران خارجی اجرا خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...