نسخه چاپی

روسیه: اسنودن را به آمریكا پس نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال استرداد كارمند سابق سرویس امنیت ملی آمریكا را تكذیب كرد.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از «نووستی»، یک مقام اطلاعاتی آمریکایی، روز جمعه مدعی شده بود که بررسی گزارش‌ها و اطلاعات شنود شده از روسیه حاکی از آن است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، استرداد احتمالی «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سرویس امنیت ملی آمریکا را بررسی کرده است.

در گزارش شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمده بود که پوتین ممکن است این کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا را به عنوان «هدیه» به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بدهد.

ترامپ پیش از این ادوارد اسنودن را «خائن» خوانده و گفته است که او باید به آمریکا بازگردانده و اعدام شود.

اما «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در فیس‌بوک خود نوشته است که انتشار چنین گزارش‌های رسانه‌ای از قول منابع ناشناس، به جای بیانیه‌های رسمی، شیوه‌ای برای مدیریت افکار عمومی است.

پس از آن، «آناتولی کوچیرین» وکیل ادوارد اسنودن در روسیه هم گفته است دلیلی وجود ندارد که روسیه او را به آمریکا مسترد کند.

ادوارد اسنودن پیشتر کارمند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بود. او در سال 2013 با گریختن از آمریکا مجموعه‌ای از اسناد را در اختیار رسانه‌ها گذاشت که حاکی از جاسوسی گسترده غیرقانونی سازمان امنیت ملی از شهروندان آمریکایی و همچنین شنود مکالمات رهبران کشورهای متحد آمریکا بود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...