نسخه چاپی

آیا تحریم‌ها به صورت كامل لغو می شود؟

مایكل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا، به خاطر برقراری ارتباط با سرگئی كیسلیاك، سفیر روسیه در آمریكا، در مظان اتهام قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به خاطر برقراری ارتباط با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، در مظان اتهام قرار گرفته است.

روزنامه‌های آمریکایی "نیویورک تایمز" و "واشنگتن پست" روز جمعه (۲۲بهمن / ۱۰ فوریه) در این باره نوشته‌اند که مایکل فلین در روزهای پایانی ماه دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) تلفنی با سفیر روسیه در آمریکا، در باره تحریم‌های جدید دولت اوباما در ارتباط با روسیه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش وب سایت دویچه وله: واشنگتن پست از جمله نوشته است که مقامات بلندپایه دولتی در آمریکا بر این نظرند که چنین گفت‌وگویی نباید انجام می‌شده و این امکان وجود دارد که این گفت‌وگو خلاف قانون بوده باشد. بخصوص از آن جهت که مایکل فلین در این گفت‌وگوی تلفنی این امکان را مطرح کرده که با پیروزی دونالد ترامپ، تحریم‌های روسیه لغو خواهند شد.

گفته می‌شود مرجع این دو روزنامه‌ی آمریکایی مقامات بلندپایه گذشته و حال دولت آمریکا است؛ مقاماتی که به اطلاعات مخفی دولتی دستیابی و ارتباطات تلفنی دیپلمات‌های روسیه را زیر نظر داشتند.

مذاکره با سفیر روسیه درباره تحریم؟

چندهفته‌ی پیش موضوع گفت‌وگوی تلفنی مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، فاش شد. فلین این گفت‌وگو را تایید کرد اما گفت در این گفت‌وگو در باره تحریم‌هایی که اوباما علیه روسیه برقرار کرده بود، سخنی به میان نیامده است.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ نیز ماه گذشته میلادی در مصاحبه‌ای با شبکه تلويزيونی "سی بی اس" اعلام کرد که در این گفت‌وگوی تلویزیونی به هیچ وجه در باره موضوع‌های دیپلماتیک سخنی گفته نشده است.

این اظهار نظر مایک پنس اما به بحث‌های بیشتری در این باره منجر شد. نشریه "پولیتیکو" در گزارشی نوشت مایکل فلین حقیقت را حتی به معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز نگفته بود.

پس از آن فلین در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" تاکید کرد که او در گفت‌وگو با سفیر روسیه در آمریکا به موضوع تحریم‌ها نپرداخته است. به این ترتیب به نظر می‌رسید که بحث‌ها بر سر این موضوع به پایان رسیده است.

اما روز پنج‌شنبه (۲۱بهمن / ۹ فوریه) یکی از سخنگویان فلین سخنان او را تصحیح کرد و به خبرنگار "واشنگتن پست" گفت که مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ "به خاطرش نمی‌آید که با سفیر آمریکا در روسیه بر سر تحریم‌ها بحث کرده باشد." این سخنگو ادامه داد که فلین اما "مطمئن نیست" که در این باره صحبت نکرده باشد.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، در زمان گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی کیسلیاک هنوز هیچ مقام دولتی نداشت. قانونی در آمریکا وجود دارد که ممنوع می کند شهروندان عادی این کشور درباره موضوع‌های حکومتی با مقامات دولت‌های خارجی به مذاکره بپردازند.

اکنون دونالد ترامپ اعلام کرده که خود به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. او هنگامی که عازم فلوریدا بود به خبرنگاران گفت، گزارش‌ها در باره گفت‌وگوهای دیپلماتیک در این باره را به طور دقیق مطالعه خواهد کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...