نسخه چاپی

شادمهر كاظم زاده در گفتگو با نما:

دولت اعتبار كافی برای اتمام پروژه مسكن مهر اختصاص نمی دهد / 50د درصد مسكن مهر تكمیل نشده است

عکس خبري -دولت اعتبار کافي براي اتمام پروژه مسکن مهر اختصاص نمي دهد / 50د درصد مسکن مهر تکميل نشده است

عضو هیئت رئیسه كمیسیون عمران گفت: در چهار سال اخیر دولت و بانك ها نتوانستند تسهیلات لازم در بخش مسكن را بدرستی تأمین كنند.

شادمهر کاظم زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران و نماینده مردم ایلام در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به رکود مسکن در کشور، گفت: رونق مسکن بستگی به میزان سرمایه دارد که دولت در اختیار مردم قرار می دهد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصاد مردم در حال حاضر نمی توانند تمام مایحتاج ضروری خانواده را در سبد مسکن قرار دهد و رکود حاکم بر جامعه باعث شده تا در بخش مسکن نیز رکود را در کشور مشاهده کنیم.
وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی بانک ها مهمترین اهرمی هستند که می توانند سرمایه ساخت و خرید مسکن را در اختیار مردم بگذارد اما متاسفانه در چند سال اخیر این مهم از سوی بانک ها به درستی تحقق پیدا نکرده و بانک ها نتوانسته اند سرمایه لازم برای ساخت و ساز مسکن را در اختیار مردم قرار دهند.
وی با اشاره به عدم تکمیل زیر ساخت های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر یکی از پروژه های مناسب در کشور محسوب می شود که در چند سال اخیربا عدم سرمایه گذاری دولت در خدمات زیربنایی و روبنایی در مسکن مهر باعث شد تا به امروز این پروژه به نتیجه نهایی نرسد.
کاظم زاده مهمترین عامل رکود مسکن را عدم تأمین منابع مالی عنوان کرد و اظهار داشت: در چهار سال اخیر دولت و بانک ها نتوانستند تسهیلات لازم در بخش مسکن را بدرستی تأمین کنند.
نماینده مردم ایلام در خانه ملت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که علت عدم تأمین تسهیلات و منابع مالی از سوی بانک ها چه بوده است؟ گفت: مهمترین حرف مسئولان بانک ها در خصوص عدم تأمین تسهبلات لازم برای ساخت و ساز مسکن را نبود اعتبارات می دانند و همواره گله مندی خود را در این زمینه بیان می کنند.
کاظم زاده ادامه داد: بانک ها می توانند از پرداخت وامی که به مردم جهت خرید مسکن مهر می دهند پروژه مسکن مهر را تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار دهند اما متاسفانه واحدهایی که بصورت اقساطی بفروش رسیده اند کمتر از واحدهایی است که تکمیل شده و آماده واگذاری به مردم هستند.
وی ادامه داد: وقتی بیان می شود که تنها سی درصد از مسکن مهر باقی مانده تا بصورت نهایی تکمیل شود این بدان معنا است که 50 درصد مسکن مهر تکمیل نشده است و دلیلش هم این است که اعتبارات دولتی که می بایست در ساخت مسکن مهر صرف شود هزینه خدمات روبنایی و زیر بنایی شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 12 هزار میلیارد تومان نیاز است تا خدمات روبنایی و زیربنایی این پروژه تکمیل شود و نیاز به این میزان اعتبار باعث شده تا عمده تسهیلات موجود به این سمت گرایش یابد.
وی گفت: بازار مسکن چهل درصد اشتغال را پوشش می دهد و اگر صنعت مسکن رونق بگیرد تا حدودی بیکاری در جامعه از میان برداشته می شود.
کاظم زاده در خاتمه با اشاره به این که ایران دومین تولید کننده سیمان در جهان است اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم این که 80 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود اما متاسفانه فرصت استفاده سیمان در داخل کشور با رکود مسکن از دست می رود

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...