نسخه چاپی

خروج انگلیس هزینه‌های میلیاردی برای آلمان خواهد داشت

به گزارش نما - تسنیم نوشت: کمیسر بودجه اتحادیه اروپا انتظار دارد که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آلمان باید سهم بیشتری را به بودجه اتحادیه اروپا اختصاص دهد.



به گزارش نشریه "دی سایت"، بر اساس ارزیابی "گونتر اوتینگر"، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حدود یک میلیارد یورو برای آلمان هزینه دارد.

وی در این باره اظهار داشت که دو سناریوی افراطی وجود دارد یکی اینکه بعد از خروج بودجه اتحادیه همین مقدار باقی مانده و دیگر کشورها سهم بودجه انگلیس را پر کنند، دیگر اینکه بودجه به اندازه سهم انگلیس کم شود. گزینه سومی هم وجود دارد و آن اینکه هزینه های بیشتر از جمله حدود یک میلیارد یورو به گردن آلمان بیفتد. این سناریوی قابل قبولی است با توجه به امتیازاتی که بازار داخلی و استانداردهای مشترک برای اقتصاد اروپایی و همچنین اقتصاد آلمان دارد.

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا طرح مالیات اتحادیه اروپا را در این شرایط رد کرده و گفت: ما خواهان این طرح مالیاتی و منبع درآمدی این چنینی نیستیم. ما می خواهیم سیستم فعلی همچنان ادامه یابد که در آن هر عضو این اتحادیه سهم مشخصی از درآمد ناخالص ملی خود را به ما می دهد.

به گفته اوتینگر انگلیس به طور میانگین هر ساله 8 میلیارد یورو از درآمد خود را به بودجه اتحادیه اروپا اختصاص می داد.

وی با وجود ناامنی ها و ابهام ها بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درباره آینده این اتحادیه ابراز خوش بینی کرده و ابراز امیدواری کرد که انتخابات های پیش رو در اتحادیه اروپا این اتحادیه و نه جناح های راست پوپولیستی را تقویت کند.

اوتینگر این طور پیش بینی کرد که در هلند احزاب طرفدار اروپا رای اکثریت را به دست خواهند آورد. در فرانسه خانم مارین لپن بیش از 30 درصد آراء را به دست نیاورده و حداکثر در دور دوم انتخابات در برابر اتحاد گسترده ای از دموکرات های فرانسه شکست خواهد خورد.

وی افزود: در آلمان هم دولت بعدی با روی کار آمدن مجدد آنگلا مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان دوست اروپا خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...