نسخه چاپی

اردوغان: هدف نهایی ما در سوریه شهر "الباب" نیست

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رجب طیب اردوغان با آغاز سفر دوره‌ای خود به سه کشور حوزه خلیج فارس در اولین مقصد این سفر وارد بحرین شد. وی در گفتگویی پیش از آغاز این سفرها گفت: اکنون نیروهای ما وارد مرکز شهر الباب سوریه شده‌اند و روند خروج کامل داعش از الباب آغاز شده است.



به گزارش سایت خبری هابر ترک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با آغاز سفر دوره‌ای خود به سه کشور حوزه خلیج فارس وارد منامه شد.

وی پیش از ترک ترکیه در فرودگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ به سوالی درباره عملیات موسوم به "سپر فرات" گفت: ما در این عملیات به دنبال ایجاد منطقه امن و منطقه پرواز ممنوع هستیم. اکنون برخی بر این باورند که بعد از آزادی شهر الباب، عملیات سپر فرات متوقف می‌شود. چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. الباب هدف نهایی ما نیست هدف ما پاکسازی رقه است. پس از پاکسازی این شهر دیگر منطقه عاری از تروریست‌ها می‌شود. باید اهالی الباب پس از پاکسازی این شهر در این منطقه حضور یابند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد ساکنان شهر "منبج" عرب هستند اما در آن شهر اهالی اصلی ساکن نشده‌اند بلکه این شهر توسط یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه اشغال شده است. اکنون به ما وعده داده شده است که این شهر را از این نیروها خالی خواهند کرد.

وی در ادامه اظهاراتش درباره رفراندوم قانون اساسی ترکیه که قرار است ۱۶ آوریل برگزار شود، گفت: باید سیستم ریاست جمهوری را به مردم ترکیه توضیح دهیم. من حساسیت مردم را در این باره درک می‌کنم. در حال حاضر از یک سو گروه‌های جدایی طلب فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر برخی آنها را همراهی و حمایت می‌کنند. گروه‌های جدایی طلب خواستار رای منفی نسبت به این رفراندوم هستند. اکنون کسانی که در کوه‌های قندیل ساکن هستند و حامیان آنها نه می‌گویند. ما همراه آنها حرکت نخواهیم کرد و در ۱۶ آوریل در رفراندوم پاسخ آری خواهیم گفت. درواقع در ۱۶ آوریل به کودتای ۱۵ ژوئیه پاسخ خواهیم داد.

اردوغان در سفر سه روزه خود به کشورهای حوزه خلیج فارس بر مسائل منطقه‌ای و سیاسی و روابط امنیتی و تجاری تمرکز خواهد کرد.

وی فردا(دوشنبه) نیز به عربستان و پس از آن به قطر می‌رود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...