نسخه چاپی

هند خواستار تهاتر پسته ایرانی با بادام هندی شد

رئیس اتحادیه آجیل و خشكبار با تاكید بر اینكه با موضوع واردات بادام هندی نباید به صورت قهری برخورد شود، گفت: مشتریان ما در هند خواستار تهاتر پسته ایرانی با بادام هندی هستند.

به گزارش نما به نقل از میزان، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از رایزنی صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای خاتمه یافتن مشکلات واردات بادام هندی خبر داد و افزود: بادام هندی در سبد مصرفی شب عید مردم جایگاه قابل توجهی دارد برهمین اساس مذاکراتی را با کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور واردات قانونی بادام هندی آغاز کردیم تا در روزهای مانده به شب عید، مشکلات موجود در این بخش حل و فصل شود.

وی همچنین در مورد جمع آوری بادام هندی از آجیل فروشان سطح شهر به دلیل اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق، گفت: متاسفانه هم اکنون کاسبی را که ۵۰ سال شرافتمندانه کاسبی کرده است، به خاطر دو حلب بادام هندی به عنوان قاچاقچی شناخته می شود.

احمدی ضمن اشاره به مصرف ۵ الی ۶ هزار تن بادام هندی در کشور، گفت: باید واردات بادام هندی در کشور مدیریت و البته به صورت قانونمند انجام شود؛ نباید با واردات بادام هندی به صورت قهری برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در عین حال به موافقت مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت با واردات قانونمند بادام هندی اشاره کرد و گفت: حتی مسئولین سازمان تعزیرات حکومتی نیز موافق واردات قانونی بادام هندی هستند اما متاسفانه مشکل اینجاست که برخی از کارشناسان جهادکشاورزی گمان می کننند که بادام هندی تولید داخلی دارد در حالیکه بادام هندی در ایران تولید داخلی ندارد.

وی همچنین اعلام کرد: مشتریان ما در هند خواستار تهاتر پسته ایرانی با بادام هندی هستند، این اقدام به نفع کشور و آجیل فروشان ماست؛ به همین جهت نامه ای به مسئولین مربوطه برای آزاد سازی ثبت سفارش در ارسال کردیم.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...