نسخه چاپی

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشوری با بیان اینكه هدفمان این است كه حقوق اسفند و عیدی را حتی اگر شده، یك روز هم زودتر پرداخت كنیم گفت: امیدواریم امسال كسری اعتبار به موقع تامین شود و ما شرمنده بازنشستگان نشویم. زمان واریز دقیق عیدی را نمی توانم اعلام كنم، اگر خزانه دار بودم می‌گفتم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان در حاشیه نمایشگاه "صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه ملی" با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در همه جای دنیا نقش عمده‌ای در توسعه اقتصادی دارند، گفت: پنج هلدینگ تخصصی زیرمجوعه صندوق را طی سه سال گذشته ساماندهی کرده ایم و شاهد رشد ٣٢ درصدی آن بوده‌ایم.

وی افزود: سود مجموعه شرکت‌های ما در سال ٩٢، ٨٠٠ میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته به ١٥٠٠میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به لزوم اداره شفاف سرمایه در اختیار صندوق های بازنشستگی و بهره وری بالا گفت: از این طریق می‌توان بخشی از تعهدی که صندوق ها نسبت به بازنشستگان دارند را بهتر ایفا کنیم.

اسلامیان افزود: در همین راستا قراردادی را با شرکت های توانمند داخلی منعقد کردیم و یک سیستم تحت عنوان DI را در همه شرکت های صندوق در دست اجرا داریم. هنوز تعدادی از شرکت های صندوق در بورس نیستند و به همین خاطر هولدینگ ها را موظف کردیم که شرکت ها را به بورس ببرند.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته حداقل ۳ شرکت ما وارد بورس شدند اظهار کرد: باید تلاش کنیم شرکت ملی نفتکش ایران که مقدمات کار آن ظرف یکسال گذشته انجام شده هم وارد بورس شود. این امر کمک می کند شفافیت لازم در اداره صندوق ها به صورت پایدار و نه سلیقه ای اعمال شود. یک امتیاز ورود شرکت ها به بورس کمک به شفافت مالی آتهاست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: پیگیر هستیم در برخی کشورهای منطقه نیز برخی شرکت های موفق در بورس را در بورس های منطقه هم وارد کنیم. اکنون حدود ۴۵ شرکت مدیریتی داریم و در تعدادی از شرکت ها هم سهامدار هستند.

اسلامیان با اشاره به اینکه یک سامانه تحت عنوان DI را به کمک متخصصین داخلی طراحی کردیم و فکر می کنم از اوایل سال ۹۶ به تدریج شرکت‌های صندوق تحت این سیستم بروند عنوان کرد: این سیستم کمک می کند که مدیران صندوق بتوانند کنترل لازم بر تامین منابع انسانی، مالی و بهره وری شرکت ها داشته باشند.

وی درباره روند احیای شرکت کفش ملی نیز گفت: کفش ملی برای اکثر مردم ایران نوستالژی دارد و اوایل انقلاب مصادره شد و مشکلاتی داشت. با گروه های طراحی معتبر در دنیا انتقال تکنولوژی را انجام دادیم و با توجه به سلیقه مردم سعی کردیم از بازار به تولید برسیم. طی دو دهه گذشته مسیر کفش ملی از تولید به بازار بوده است.

اسلامیان افزود: بازاریابی دقیقی با مشاورین داخلی و خارجی انجام دادیم و در نهایت شاهد تغییر کفش ملی از نظر محتوایی و شکلی خواهیم بود. اکثر شعب کفش ملی شاید حدود ٣٠ سال است که تغییر نکرده اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره زمان واریز عیدی بازنشستگان نیز گفت: هدفمان این است که حقوق اسفند و عیدی را حتی اگر شده، یک روز هم زودتر پرداخت کنیم. ولی اکثر سازمان های کشور امسال با کسری اعتبار مواجه هستند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی هم کسری اعتبار دارد. میانگین پرداخت به بازنشستگان با وجود اصلاحات خوبی که طی ۳ سال گذشته صورت گرفته هنوز در حد رفع نیاز نیست، امیدواریم امسال کسری اعتبار به موقع تامین شود و ما شرمنده بازنشستگان نشویم. زمان واریز دقیق عیدی را نمی توانم اعلام کنم. اگر خزانه دار بودم می گفتم.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...