نسخه چاپی

اختصاصی نما:

اقتدار مردم ؛ پاسخی كوبنده برای تمام گزینه ها

عکس خبري -اقتدار مردم پايه؛ پاسخي کوبنده براي تمام گزينه ها

انقلاب مان حالا دیگر ۳۹ ساله شده و دیگر از یك جوان در حال رشد كه خطرات زیادی آن را تهدید می كرد، اكنون به یك بزرگ مرد جا افتاده مبدل گشته است.

به گزارش نما،انقلاب مان حالا دیگر ۳۹ ساله شده و دیگر از یک جوان در حال رشد که خطرات زیادی آن را تهدید می کرد، اکنون به یک بزرگ مرد جا افتاده مبدل گشته است. در کنار چالش ها، فراز و نشیب ها و آسیب هایی که در این ۳۸ سال متوجه این انقلاب شده یک نکته کلیدی وجود دارد که با وجود تمام آسیب های مورد اشاره توانسته این انقلاب را در دریای پر تلاطم ناشی از زیاده‌خواهی ابرقدرتها حفظ کند.
رمزی که از آن سخن به میان آمد همانا شاه بیت حضور مردم است. با نگاهی به انقلاب های یکصد سال اخیر در میابیم هر جا که حضور مردم در یک انقلاب نادیده گرفته شده و تفکرات منهای مردم مدیریت یک جنبش اجتماعی را در دست گرفته، آن جنبش اجتماعی از سوی دشمنان خارجی از بین رفته و یا از درون دچار استحاله اساسی شده است.
نمونه این گونه این انقلاب ها را می توان در جریان جنبش جمال عبدالناصر در مصر یا در دوره اخیر اتفاقی که برای معمر قذافی رخ داد، دید.
در جریان اول می بینیم جنبش اجتماعی جمال عبدالناصر به دلیل چیرگی تفکر چپ گرایانه در آن، آنچنان که باید و شاید مردم در دفاع از آن ثابت نماندند. نتیجه این تفکر را در شکسته مصر در جریان جنگهای شش روزه اعراب از رژیم‌صهیونیستی به خوبی مشهود است.
یا در نمونه دوم معمر قذافی که به‌ ظاهر سیستم دیکتاتوری پادشاهی را در لیبی سرنگون می کند به دلیل نادیده گرفتن توان بی نظیر توده مردم نه تنها سرنوشتش به کلی دگرگون شد بلکه به طور نمونه زمانی که از سوی ایالات متحده تحت تحریم و تهدید نظامی قرار می گیرد، سرهنگ عرب تا حدی در موضع ضعف و وادادگی در برابر بیگانگان قرار می گیرد که نمی تواند تجهیزات نیروگاه هسته ای را برای کشورش حفظ کند و با یک تشر کوچک امریکا به اصطلاح خودمانی دست و پایش را جمع کرده و تجهیزاتش را باره کشتی کرده و تقدیم سرکردگان نظام سلطه در کاخ سفید می کند.
حال در منطقه ما که چنین تجربه‌های نافرجامی را پشت سر گذاشته انقلاب اسلامی همچون به یکباره همچون انفجاری خیره کننده توجه همگان را به خود جلب می کند این انقلاب با اعتماد تمام و کمال حضرت امام خمینی به قدرت خداوند و در امتداد آن اطمینان به توانایی خیل عظیم مردم به ویژه طبقه محروم و مستضعف پایه‌های حکومتی که از حمایت همه جانبه ی ایالات متحده برخوردار بود را در هم می کوبد.
در اینجا دو نکته ظریف وجود دارد نخست تهاجمات به شکلی عجیب و بی امان از ابتدای پیروزی انقلاب ما را هدف گرفت و دوم خروج معجزه آسا انقلاب اسلامی از این حوادث آن هم به به شکلی عزتمندانه است در این مدت در کنار اتکا اتمام قد امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب یاری خداوند باور آنان به توانمندیهای مردمی را به جرئت می‌توان رمز ماندگاری و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی دانست.
امین حیات ۳۹ ساله انقلاب اسلامی خود دلیلی روشن بر این ادعاست که به قول معروف آفتاب حامد دلیل آفتاب در روزگار اخیر هم که یک کاسب تازه به دوران رسیده زمام امور دولتی که همواره دشمن شماره یک انقلاب اسلامی بوده را در دست گرفته است و با لفاظی های سخیف سخن است گزینه های روی میز می‌کند باز هم حضور همه جانبه مردم پاسخ کوبنده به یاوه گویی های بود بدون تعارف استخدام مردم پایه مهمترین عامل ماندگاری هر نهضت اجتماعی و حکومت است.
البته از منظر ایدئولوژی دینی که اسلام آن را ارائه کرده این موضوع پس از توکل و اتکا به قدرت خداوند وجود دارد که همین موضوع خود در کنار ماندگاری استحکام روز افزون و پویایی رو به جلوی این نظر را هم به دنبال داشته است در اینجا یک پند بسیار مهم وجود دارد که می بایست مسئولان بهان توجهی ویژه را داشته باشند آن این است که همانگونه که حضور مردمی توانسته پایداری و حرکت رو به جلوی انقلاب را از بهمن ۵۷ تا کنون تضمین کنند باوربه ظرفیت‌های درونی ملت در سایر حوزه‌ها هم به یقین چنین اثری را خواهد داشت
توجه به ظرفیت‌های درونی به ویژه در زمینه اقتصاد که از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می‌شود به جای دل خوش کردن به وعده های سراب گونه دشمنان می‌توانند رسیدن ما را به اهداف بلند خود در زمینه شکوفایی بازار، کسب و کار و صنعت و همه جوانب میدان اقتصاد تضمین کند.
آری! قدرت مردم پایه که برگرفته از آموزه های الهی باشد همان موشکی است که تمام گزینه ها را از روی میز دشمن به زیر می‌کشاند. چه در میدانی اجتماعی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و چه در عرصه ای همچون اقتصاد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...