نسخه چاپی

ارزیابی رهبری از وقایع دانشگاه كلمبیا

عکس خبري -ارزيابي رهبري از وقايع دانشگاه کلمبيا

سخنرانی رییس جمهور اسلامی كشورمان در دانشگاه كلمباین یكی از مهم‌ترین مقاطع سفر رییس جمهور كشورمان در دوره‌های مختلف به نیویورك محسوب می‌شود كه با تمام حاشیه‌های آن نقش مهمی در تقویت دیپلماسی عمومی كشورمان داشت.


به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سفر ریاست جمهوری به سازمان ملل، سخنرانی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی کشورمان در دانشگاه کلمباین یکی از مهم‌ترین مقاطع سفر رییس جمهور کشورمان در دوره‌های مختلف به نیویورک محسوب می‌شود.

سخنرانی که با تمام حاشیه‌های آن نقش مهمی در تقویت دیپلماسی عمومی کشورمان داشت، و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود به این مسئله اشاره می‌کنند.

ایشان در دیدار اساتید و روسای دانشگاه‌ها در مهر ماه سال 86 در این باره می فرمایند: "تمهیداتى صورت گرفته بود؛ بیست و چند تا کانال تلویزیونى امریکا و اروپا را بیاورند آنجا که مستقیم مراسم را پخش کنند، با آن کارى که انجام دادند و آن رفتارى که متأسفانه رئیس آن دانشگاه انجام داد که حقاً و انصافاً رفتار نامناسبى بود و رفتار یک شخصیت دانشگاهى نبود؛ بلکه حتّى رفتار یک آدم باشرف هم نبود.

بنابراین پیدا بود که تمهیداتى کرده اند براى اینکه طرف را عصبانى یا شرمنده کنند؛ منفعل کنند و این را همیشه به عنوان یک سند زنده در جنجالهاى تبلیغاتى و سیاسى در دست داشته باشند؛ ولى خداى متعال این را عکس کرد و درست آنچه که میخواستند انجام بدهند، نقطه ى مقابل آن بحمداللَّه انجام گرفت و دیدید که تصدیق و تأیید هم کردند. و من اعتقادم این است که در محیط هاى دانشگاهى، همچنان این مسئله به این زودیها در آن کشور از بین نخواهد رفت، به عنوان یک سؤال، به عنوان یک مسئله، به عنوان یک مطلب که چه بود قضیه، ادامه پیدا خواهد کرد.

ایشان با اشاره به تشریح نگاه عمیق اسلام به علم در جلسه دانشگاه کلمبیا افزودند: البته پیداست که منطق جمهورى اسلامى، آنجا گفته شد؛ منطق دین گفته شد؛ بحث خوبى راجع به نگاه اسلام و دین به علم، نور بودن علم و در دست خدا بودنِ نورافکن علم - که اینها بحث‌هاى خوبى است - مطرح شد. اشتباه میکنند کسانى که فکر میکنند در محیط هاى فرنگى - حالا اروپائى، امریکائى - وقتى حضور پیدا میکنند، باید همان حرفهاى خودِ آنها را - صد سال است، دویست سال است که از این حرفها دارند میزنند - تکرار کنند و به خودشان بگویند؛ اینها حرف نشد، اسلام حرف دارد."

۱۳۹۱/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...