نسخه چاپی

ایران فاتح سومین جنگ علیه اسرائیل است

اظهارات فرمانده كل سپاه پاسداران نشان می دهد ایران بعد از یك سال و نیم چالش سنگین، در كنار سوریه و در مقابل جبهه آمریكا پیروز شده است.

به گزارش نما به نقل از کیهان، مدير شبكه ماهواره اي تعطيل شده هما و از اصلاح طلبان مقيم خارج كشور، ضمن تأكيد بر مطلب فوق نوشت: اظهارات فرمانده كل سپاه در جلسه مطبوعاتي بدون ترديد تا آن درجه حائز اهميت بود كه در كوتاه ترين زمان ممكن توانست بر صدر خبرگزاري هاي جهان قرار بگيرد.

داريوش سجادي در وبلاگ خود با اشاره به اظهارات سرلشكر جعفري مبني بر اينكه حضور سپاه قدس در سوريه فكري و مشورتي است نه نظامي نوشت: در عرف سياسي- نظامي طي يك بحران بين المللي زماني كه يك كشور حضورش در كنار يك طرف منازعه را رسماً و علناً اعلام مي كند چنين امري معنايي خاص و مهم را در خود مستتر دارد. اين معنا چيزي نيست جز آنكه كشور مزبور در منازعه موجود با موفقيت بر منازعه مسلط شده است.

وي اضافه كرد: در واقع سردار جعفري به نمايندگي از جمهوري اسلامي بعد از يك سال و نيم چالش سنگين در كنار سوريه و در مقابل جبهه متحد آمريكا و انگلستان و عربستان و قطر و ايضاً اسرائيل اينك با اعلام رسمي و علني مشاركت در سوريه «ولو در حد مشاوره دادن به دمشق» در حال دادن اين پيغام است كه «ما موفق شديم بعد از نبرد و دسيسه سنگين جبهه مقابل نهايتاً توازن قوا را در بحران سوريه به نفع خود بر هم بزنيم.»

سجادي در ادامه خاطرنشان مي كند: با اين ترتيب چنانچه ايران توانسته بحران سوريه را بنفع خود مختومه نهائي كند در آن صورت بعد از جنگ 33 روزه حزب الله با اسرائيل و نبرد 22 روزه حماس كه در هر دو آنها ايران بيشترين اعتبار را از پيروزي سيدحسن نصرالله و اسمائيل هنيه كسب كرد، اين سومين و بزرگترين پيروزي تهران در منطقه در مصاف با جبهه متحد اسرائيل و آمريكا و انگلستان خواهد بود.

همزمان يك روزنامه چاپ لندن از پيغام برخي دولت هاي اروپايي به سوريه براي بازگردان سفراي خود خبر داده است.
روزنامه القدس العربي به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت هاي اروپايي كه به اميد تغيير نظام حاكم بر سوريه، سفراي خود در اين كشور را فراخوانده و فعاليت سفارتخانه هاي خود را به حال تعليق درآورده بودند، اكنون در فكر بازگشت آبرومندانه به دمشق هستند.

اين روزنامه به نقل از يك منبع مطلع نوشت: مقامات دمشق در روزهاي اخير، اخباري را از محافل ديپلماتيك اروپايي دريافت كرده اند كه براساس آن، شماري از كشورهاي اروپايي به فكر بازگشايي سفارتخانه ها و نمايندگي هاي ديپلماتيك خود در دمشق هستند.

القدس العربي افزود: اغلب كشورهاي اروپايي سفارتخانه هاي خود را با اين تصور كه حكومت سوريه در حال سقوط است،تعطيل كردند تا به خيال خود پس از تسلط مخالفان بر دمشق، بازگردند؛ اما اكنون از سقوط نظام نااميد شده اند و در فكر بازگشت هستند.

منبع مطلع القدس العربي در تأييد گفته خود، به تغيير لحن «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در روزهاي اخير اشاره كرد كه گفته است «در حال حاضر نظام ديگري نمي تواند جايگزين حكومت اسد شود».

۱۳۹۱/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...