نسخه چاپی

الزهار: حماس باید روابط خود را با سوریه از سر بگیرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: یک رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که این جنبش باید روابط خود را با کشورهای عربی از جمله سوریه از سر بگیرد و انتخابات داخلی این جنبش تغییری در مواضع یا سیاست‌های آن در زمینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، 'محمود الزهار' عضو دفتر سیاسی حماس امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با این شبکه افزود: حماس با قاهره در ارتباط است تا زمینه سفر هیاتی از رهبران خود از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح و مشارکت آن در کنفرانس حمایت از آرمان فلسطین در ایران را فراهم آورد.
وی افزود: انتخابات داخلی حماس در غزه به پایان رسیده، اما برگزاری این انتخابات در سطح رهبران آن در خارج نیازمند اتخاذ اقداماتی است و نتایج آن به موقع خود اعلام خواهد شد.
الزهار تاکید کرد که حماس باید روابط خود با کشورهای عربی را که در معرض طوفان قرار گرفته‌اند، از سر بگیرد که از جمله آنها می‌توان به سوریه و برخی کشورهای عربی دیگر اشاره کرد که ویران شده‌اند؛ تا حماس بتواند از این مساله در راستای حمایت از برنامه مقاومت استفاده کند.
محمود الزهار در پایان این گفت ‌وگو به سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن اشاره کرد و گفت: مواضع، دیدگاه‌ها و اظهارات ضد و نقیضی بیان می‌شود که نمی‌توان بر اساس آنها اقدامی کرد.
وی در عین حال تاکید کرد که هیچ یک از این اظهارات تاثیری بر روی مقاومت نمی‌گذارد و تا زمانی که پروژه مقاومت آزادسازی کل فلسطین است، اهمیتی به انتقال سفارت آمریکا به کرانه باختری یا قدس اشغالی نمی‌دهد.
الزهار افزود: طرفی که باید از این مساله نگران شود، کسی است که قدس شرقی را پایتخت فلسطین و بخشی از برنامه خود می‌داند.
وی همچنین افزود: مقاومت تحرکات ارتش صهیونیستی را زیر نظر دارد تا غافلگیر نشود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...