نسخه چاپی

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با نما :

پاسخ های آخوندی غیر قابل قبول و عاری از حقیقت بود /استیضاح وزیر راه به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد

عکس خبري -پاسخ هاي آخوندي غير قابل قبول و عاري از حقيقت بود /استيضاح وزير راه به هيئت رئيسه مجلس ارسال شد

احمد علیرضا بیگی گفت:هیئت رئیسه مجلس تصمیم داشت درخواست استیضاح وزیر راه را به پایان سال نزدیك كند و استیضاح را از دور خارج كند اما پافشاری نمایندگان نشان داد آنها حتما می خواهند جلسه استیضاح برگزار شود

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره جزئیات جلسه نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران با حضور عباس آخوندی گفت :اولین ایراد نمایندگان در این جلسه به کمیسیون عمران بود که نباید جلسه ای گذشته را که با حضور معاونین وزیر و با غیبت آقای آخوندی برگزار شد و به محورهای استیضاح پرداخته بود و رسمیت یافته بود دوباره تکرار شود.
وی ادامه داد :این جلسه دو هفته قبل برگزار شد و نمایندگان متقاضی بدنبال پاسخگویی وزیر محترم درباره محورهای سئوالات نمایندگان بودند که نمایندگان وزیر اول اعلام کردند وزیر در راه است می آید اما باز هم از طرف ایشان اعلام کردند که وزیر دعوتنامه ای برای حضور در جلسه نداشته است،که ما به معاونین ایشان اعلام کردیم چطور شما خبر داشتید و در این جلسه حاضر هستید و لی وزیر محترم نیامده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: به هر حال جلسه برگزار شد و رئیس محترم جلسه جمع بندی کرد بدلیل عدم حضور وزیر ، سئوالات و پاسخ های نمایندگان وزارتخانه راه و شهرسازی و قانع نشدن نمایندگان موضوع به صحن علنی باید ارجاع شود.
بیگی افزود :اما بعد از دو هفته ما متوجه شدیم آقای آخوندی متوسل به هیئت رئیسه شده است و اعلام کرده من در جریان نبودم و به من اعلام نشده بود و هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اعلام کرده ،که باید جلسه را با حضور وزیر راه و شهرسازی تجدید کند که من به کمیسیون عمران خطاب کردم که چطور شما جلسه ای درباره استیضاح برگزار می کنید به نتیجه می رسانید و بعد هیئت رئیسه جلسه را از اساس منتفی می کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد :13 بند از موارد استیضاح در جلسه روز یکشنبه کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و آقای وزیر محترم به به بندهای یک و دو این محورها پاسخ دادند که پاسخ های ایشان غیر قابل قبول و عاری از حقیقت بود ،جمع بندی نمایندگان این بود که ایشان حرفهای گذشته را تکرار می کند و بنای برای عذرخواهی و جبران اشتباهات خودش را ندارد.
لذا عمده نمایندگان متقاضی استیضاح اعلام کردند که از پاسخ های آقای آخوندی قانع نشدند و مابقی موضوعات می ماند برای صحن علنی و انشالله آنجا وزیر محترم را خواهیم دید.
بیگی با اشاره به اینکه تعداد نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه 84 نفر است ادامه داد : ممکن است کسانی که امضا خود را پس گرفته و انصراف داده باشند اما تعداد نمایندگان و عدد به اندازه کافی برای استیضاح وجود دارد.
این نماینده مجلس دهم درباره اینکه برخی معتقدند مجلس در نزدیک به انتخابات و پایان کار دولت یازدهم بنای برای استیضاح وزرا ندارد خاطر نشان کرد :بالاخره هیئت رئیسه محترم بنا را بر وقت کشی قرار داده بود الان 3 ماه از درخواست استیضاح نمایندگان گذشته ،هیئت رئیسه مجلس تصمیم داشت این درخواست را به پایان سال نزدیک کند و استیضاح را از دور خارج کند اما پافشاری نمایندگان نشان داد آنها حتما می خواهند جلسه استیضاح برگزار شود.
همچنین صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس درباره محورهای این جلسه گفته طرح اسیتضاح در مورد حادثه قطار سمنان، اتوبوس شیراز، عدم تکمیل مسکن مهر و سوءمدیریت وزیر، مسائل مربوط به پسر وزیر راه و شهرسازی و غیره بود که وزیر راه و شهرسازی در خصوص این مسائل طلب مدرک کرد که در جلسه علنی ارائه خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...