نسخه چاپی

توضیحات وزیر نیرو درباره قطعی برق استان خوزستان

وزیر نیرو در مورد قطع برق استان خوزستان توضیحاتی را ارائه كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حادثه اخیری که به دنبال گرد و غبار استان خوزستان که منجر به قطعی آب و برق این استان شد، گفت‌: در 8 و 9 بهمن ماه سال جاری شاهد هجوم گرد و غباری بی‌سابقه‌ در بخش‌های مرکزی و جنوبی استان خوزستان بودیم.



وی افزود: هنگامی که در دو نوبت رطوبت هوا افزایش یافت مه شدیدی رخ داد و خاک حاصل از گرد و غبار هم به همراه رطوبت بر روی تأسیسات برق قرار گرفت.



چیت‌چیان اضافه کرد: این اتفاق باعث شد که سیستم‌های عایق شبکه برق تبدیل به هادی شود و منجر به اختلال در پست‌‌های برق این استان شد، در نهایت هم برخی از تجهیزات مورد تخریب قرار گرفت و این تأسیسات از مدار خارج شدند.



وزیر نیرو ادامه داد:‌ متأسفانه به دنبال این اتفاق شهر اهواز و 11 شهر دیگر این استان با قطعی برق روبرو شدند، این قطعی برق از حدود ساعت 2 نیمه شب آغاز شد و تا 4 بامداد ادامه پیدا کرد.



وی تصریح کرد: به دنبال این اتفاق بلافاصله همکاران ما در صنعت برق با بسیج همه امکانات از سایر استان‌های کشور به خوزستان اعزام شدند و اقدامات لازم برای شست‌وشوی تجهیزات انجام دادند. بر این اساس تا ساعت 2 بعداز ظهر تمام نیروگاه‌ها وارد مدار برق شد و پست‌های برق هم به حالت عادی برگشت، بر این اساس در روز شنبه قطعی برق به طور کامل برطرف شد.



چیت چیان اضافه کرد: معاونین و مدیران عامل شرکت‌های ذیربط حضور بسیار خوبی در این حادثه داشتند و به دنبال اتصال برق از حدود ساعت 12 ظهر هم تصفیه‌خانه‌ها شروع به فعالیت کردند.



وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه تجهیزات از نقاط مختلف کشور برای مقابله با این اتفاق بسیج شدند، امروز شرایط خوبی در این استان حاصل شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...