نسخه چاپی

اولین ماموریت وزیر خارجه جدید آمریكا كلید خورد

وزیر خارجه جدید آمریكا نخستین مأموریت رسمی و دیپلماتیك خود را با شركت در نشست وزیران خارجه بیست قدرت اقتصادی و صنعتی جهان موسوم به گروه ۲۰ آغاز خواهد كرد. این نشست دو روزه از فردا پنجشنبه در بن آلمان برگزار خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، وزير خارجه جدید آمريکا نخستين مأموريت رسمی و ديپلماتيک خود را با شرکت در نشست وزیران خارجه بیست قدرت اقتصادی و صنعتی جهان موسوم به گروه ۲۰ آغاز خواهد کرد. اين نشست دو روزه از فردا پنجشنبه در بن آلمان برگزار خواهد شد.

به نوشته وب سایت صدای آمریکا، بنا بر اعلام وزارت خارجه ایالات متحده، رکس تيلرسون علاوه بر شرکت در اين نشست، قرار است با همتايان بريتانيايی، سعودی و عمانی خود بطور جداگانه ديدار و در مذاکرات صلح يمن و سوريه نیز شرکت کند.

با وجود مسایلی که در زمينه نوع ارتباط آقای تيلرسون با روسيه وجود دارد، وزارت خارجه آمريکا تا اين لحظه هنوز هيچگونه اطلاعاتی در مورد احتمال ملاقات ميان او و سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه منتشر نکرده است.

آقای تيلرسون در حالی نخستين مأموريت خود در مقام وزارت خارحه آمریکا را آغاز می کند که اروپائيان نگرانند که با آمدن دولت جديد آمريکا چه بر سر رويکردهای ايالات متحده نسبت به اروپا، ناتو و ساير سازمان های بين المللی خواهد آمد.

تيلرسون با اين چالش در گردهمايی گروه ۲۰ شرکت می کند، که چشم تمامی نمايندگان حاضر، بويژه متحدان آمريکا به او خواهد بود تا به نوعی از مسير چهار سال آينده ايالات متحده مطلع شوند و اطمينان خاطر يابند که هر آنچه در همکاری های يک دهه پيش خود با آمريکا به دست آورده اند بر قرار خواهد ماند؛ از جمله آن همکاری‌ها، تلاش هايی است که تا کنون در مورد مسئله تغييرات جوی کره زمين، و اقتصاد جهانی صورت گرفته است.

در اين ميان پيش بينی می شود، نشست بن فرصتی برای کشورهایی از جمله روسيه، چين، و عربستان سعودی فراهم کند تا بدانند در چند سال آينده در زمينه حوزه های حساس تر سياست خارجی، مثل جنگ سوريه، بحران اوکراين، اختلافات ارضی دريای چين جنوبی و مسئلۀ خلع سلاح اتمی چه در انتظارشان است.

برخی از تحليلگران می گويند، مسئله اصلی در حال حاضر برای بسیاری از اين است که بفهمند منظور دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده از اين که می‌گويد، «اول آمريکا» چيست.

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...