نسخه چاپی

نوروزی در گفتگو با نما مطرح كرد:

برجام شكست خورده است/برجام مشكلات اقتصادی را حل نكرد/ آمریكا تحریم های جدیدی ضد ایران اعمال كرد

عکس خبري -برجام شکست خورده است/برجام مشکلات اقتصادي را حل نکرد/ آمريکا تحريم هاي جديدي ضد ايران اعمال کرد

آمریكا و انگلستان رسما با اجرای توافقات كشورهای اروپایی با ایران مخالف هستند و این مخالفت آنها بدان معنا است كه برجام شكست خورده است و مرده ای بیش نیست.

حجت الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس و نماینده مردم رباط کریم در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در انتقاد به عدم اجرای توافقات اروپایی ها با ایران، گفت: قرار بود وقتی ایران فردو، آب سنگین را تعطیل می کند و مراکز هسته ای خود را تحت اختیار بازرسان آژانس قرار می دهد، غنی سازی به معنای واقعی انجام نمی دهد و مواد سوختی و نیروگاه بوشهر از روسیه آب سنگین خریداری می شود و آب سنگین کشورمان به فروش می رود، تحریم ها علیه ایران برداشته شود.
وی در ادامه افزود: قرار بود زمانی که ایران تعهداتش در برجام را اجرایی کرد با ما همچون سایر کشورها مبادلات تجاری انجام دهند اما متاسفانه هیچ یک از اعضای کشورهای 1+5 در ایران سرمایه گذاری نکردند و کشورهای اروپایی تنها به دنبال مماشات بازی با دولتمردان کشورمان هستند.
نوروزی بیان کرد: آمریکا و انگلستان رسما با اجرای توافقات کشورهای اروپایی با ایران مخالف هستند و این مخالفت آنها بدان معنا است که برجام شکست خورده است و مرده ای بیش نیست.
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با تأکید بر این مطلب که آمریکاهای و اروپاییان در اجرای مفاد برجام دبه کرده اند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی از اجرای تعهدات برجام می ترسند آن هم به دلیل این است که از قدرتمند شدن ایران هراس دارند و امضای تعهداتشان را اشتباه بزرگ می دانند و در اجرای به تعهداتشان به دنبال خیمه شب بازی هستند.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: حرف ما به اروپاییان این است که بهتر است آنها بصورت مستقل مسیر بوجود آمده در برجام را طی کنند و در مذاکره ای که با موگرینی و اشتون داشته ایم بارها به ایشان بیان کرده ایم که ایرانیان بین اروپایی ها و آمریکایی ها فرق قائل است.
نوروزی گفت: معتقدم اگر آمریکایی ها در رفتار با دولتمردان ایران راه اشتباهی را در پیش گرفته اند و بهتر است اروپایی ها این اشتباه را تکرار نکنند.


 اروپایی ها از ترامپ می ترسند

حجت الاسلام احمد سالک نیز در این زمینه گفت: در حال حاضر حدود 9 میلیادر دلار سرمایه گذاری از اروپا در ایران شده است اما بعد از تحریم مجدد ترامپ، شرکت های بزرگ یک باره از اجرای توافقات خود با ایران عقب نشینی کرده اند.


 اروپایی ها در برخورد با ایران تنها ژست سیاسی می گیرند

محمد اسماعیل سعیدی نیز در ادامه با بیان این مطلب که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حین مذاکرات بارها به تیم مذاکره کننده ایران گفتند که هر چه با ما مذاکره کنید بی فایده است، چراکه طرف حساب شما آمریکایی ها هستند ، گفت: این گونه صحبت ها و نظرات و پیشنهادات بدان معنا است که کشورهای اروپایی در رفتار با دیگر کشورهای جهان تحت تأثیر آمریکا قرار دارد.
وی در ادامه افزود: اروپایی ها سیاست مستقلی از خود ندارند وشرکت هایشان وقتی وارد ایران می شوند به دلیل نداشتن سیاست مستقل جرأت اقدام و عمل به تعهدات و توافقاتی که با شرکت ها و دولت ایران کرده اند را ندراند.
نماینده مردم تبریز در خانه ملت در خاتمه گفت: معتقدم اروپایی ها نمی توانند ورود جدی در بحث اجرای به توافقات کنند بلکه این افراد بیشتر به دنبال گرفتن ژست های سیاسی خود در جهان هستند.


۱۳۹۵/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...