نسخه چاپی

رقابت 260 هزار داوطلب در آزمون دكترا

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب آزمون دكتری نیمه‌متمركز (Ph.D) سال ۹۶ تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد در روز جمعه ۶ اسفند باهم به رقابت می پردازند.

به گزارش نما به نقل از مهر: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد در روز جمعه ۶ اسفند باهم به رقابت می پردازند.

حسین توکلی افزود: ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد از روز ۱۶ آذر ۹۵ آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ۴ دی ماه ۹۵ پایان پذیرفت.

وی افزود: تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۱۴۹ هزار و ۹۳۱ داوطلب مرد هستند.

توکلی گفت: از تعداد ۲۶۰ هزار ۱۱۰ داوطلب، تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۴ هزار و ۹۹۹ نفر در گروه علوم پایه، ۴۸ هزار و ۷۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۴ هزار و ۹۲۹ نفر در گروه کشاروزی و منابع طبیعی، ۱۳ هزار و ۸۵۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۲۳۰ نفر در گروه دامپزشکی و ۶ هزار و ۷۴ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمار داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، تعداد ۱۰۱ هزار و ۸۵۷ نفر و این آمار نسبت به سال ۹۴ تعداد ۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر و همچنین این آمار نسبت به سال ۹۳ تعداد ۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر افزایش نشان می دهد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: برگه راهنما و پرینت کارت ورود به جلسه از روز سه شنبه ۳ اسفند تا پنجشنبه ۵ اسفند در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و تمامی داوطلبان از جمله داوطلبان شرکت در رشته های دانشگاه آزاد می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات شناسنامه ای نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: جزئیات تاریخ دریافت کارت آزمون و محل رفع نقص کارت از روز ۲۵ بهمن ماه ۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش و همچنین نشریه پیک سنجش منتشر شده است. برای شرکت در جلسه آزمون، علاوه بر پرینت کارت آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه ضروری است.

وی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۴ کدرشته امتحانی در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: سئوالات آزمون مطابق با دانش فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و استعداد تحصیلی با ضریب یک خواهد بود.

وی گفت: اجرای مرحله اول آزمون به صورت متکمرکز توسط سازمان سنجش صورت می گیرد و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق پژوهشی، آموزشی، فناوری و مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می گیرد.

توکلی گفت: پس از برگزاری آزمون کارنامه داوطلب شامل نمرات خام، نمرات تراز شده و سایر موارد در هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته می توانند در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ انتخاب رشته کنند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...