نسخه چاپی

وزیر فرهنگ: تخریب دولت تخریب نظام است

كوبیدن بر طبل اختلافات و گل‌آلود كردن فضا برای نیل به هدف‌های سیاسی خیانت به مردم است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: دولت در کنار سایر بخش‌ها تلاش می‌کند مشکلات مردم را برطرف کند اما عده‌ای سعی دارند دولت تدبیر و امید را از بدنه نظام تفکیک کنند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور، تصریح کرد که کوبیدن بر طبل اختلافات و گل‌آلود کردن فضا برای نیل به هدف‌های سیاسی خیانت به مردم است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد دولت از«منابع قدسی» برای رسیدن به اهداف خود استفاده نمی‌کند و کسی هم حق ندارد از این منابع برای رسیدن به امیال سیاسی خود بهره ببرد.

صالحی امیری ادامه داد که جمهوری اسلامی دارای یک رهبر، یک دولت، یک مجلس، یک قوه قضائیه و در نهایت یک نظام منسجم است و تلاش برای ایجاد بلوک بندی‌های کاذب در کشور به نفع نظام نیست.

به گفته وی باید تلاش کرد همه با رعایت اخلاق اسلامی با گرایش‌های مختلف در کنار هم برای سربلندی ایران اسلامی گام بردارند.

صالحی امیری گفت: مرز دولت در حوزه فرهنگ، شرع مقدس و قانون است و در این بخش «قائل به حکومت‌های محلی» نیستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد که نسل جوان کشور نیاز به نشاط، شادابی و امید به آینده دارد و سختگیری بی مورد مشکلی را در این زمینه حل نمی‌کند.

به گفته صالحی امیری، در فضای باز جوان با نشاط تربیت می‌شود و در صورت محروم شدن از این فضا به سمت فعالیت زیر زمینی می‌رود که به صلاح کشور نیست.

وی تاکید کرد که تمام تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد ثبات و امنیت فرهنگی در کشور است و توجه به مساجد، فعالیت‌های قرآنی، تبادلات فرهنگی، کتابخوانی و حفظ کرامت اهل رسانه نشانه توجه به این موضوع مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورتی که عربستان شرایط جمهوری اسلامی از جمله رعایت عزت و کرامت حجاج را قبول کند هیاتی برای مذاکره به این کشور اعزام می‌کنیم تا شرایط اعزام حجاج به حج تمتع فراهم شود.

وی نتیجه اصلی تلاش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توسعه و تعالی اخلاق و فرهنگ در جامعه دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت کشور در دولت تدبیر و امید گفت: این دولت در شرایطی سکان اجرایی کشور را در دست گرفت که قطعنامه‌های ظالمانه، تورم بالا، رشد منفی اقتصادی، گرانی، بیکاری 2 رقمی و مناقشه بین نهادهای قانونی، کشور را با شرایط سختی مواجه کرده بود.

صالحی امیری افزود: دولت برای عبور از این وضعیت تلاش کرد در کشور ثبات ایجاد شود چرا که بدون ثبات امکان پیشرفت و توسعه برای کشور وجود ندارد.

وی قدرت دیپلماسی، رسانه‌ای و تکنولوژی را از مؤلفه‌های قدرت در جهان کنونی دانست و افزود برای تأمین منافع تنها جنگ مطرح نیست بلکه مذاکره بستر مناسبی برای تأمین منافع به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد که دولت با دیپلماسی مذاکره با جهان نگرش دولت‌ها نسبت به ایران را دستخوش تغییر اساسی کرد و صدها گروه تجاری و سیاسی برای مذاکره و سرمایه گذاری وارد ایران شد.

صالحی امیری گفت: اگر زمانی دشمنان افکار عمومی جهان را علیه جمهوری اسلامی بسیج می‌کرد پس از مذاکره، ایران از امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگری و سرمایه گذاری اعلام شد.

وی ادامه داد: دولت با مذاکره با قدرت‌های برتر جهان از یک سوء بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد کرد و از این رهگذر برای تأمین منافع ملت ایران تلاش کرد.

وی تصریح کرد که کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد نیاز به بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد و پس از برجام افزون بر 11.3 میلیارد دلار سرمایه وارد کشور شده است.

صالحی امیری گفت که امروز هیچ مشکلی برای صادرات نفت به سراسر دنیا نداریم و پس از 60 سال در اپک علیرغم تصویب کاهش سهمیه تولید اعضا به ایران اجازه داده می‌شود سهمیه تولید خود را بالا ببرد.

وی تصریح کرد که در منطقه نا امن و با شرایط ویژه خاورمیانه هیچ کشوری امنیت جمهوری اسلامی را ندارد که مرهون تلاش‌های رهبری معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: ایران تلاش دشمنان برای اشغال عراق و سوریه و ضربه زدن به محور مقاومت را خنثی کرد و به یکی از بازیگران مهم منطقه‌ای تبدیل شد.

صالحی امیری گفت که در بخش انرژی هسته‌ای به دانش هسته‌ای دست یافتیم، صادرات آب سنگین را داریم و برای نخستین بار کیک زرد وارد کردیم و وارد باشگاه هسته‌ای جهان شدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت تدبیر و امید 15 هزار کارگاه صنعتی فعال شد، یارانه مردم قطع نشد، سالانه 700 هزار شغل ایجاد و در تولید گندم نیز خودکفا شدیم.

صالحی امیری افزود: اداره کشور در این مدت با تدبیر دولت و کمک‌های رهبر فرزانه انقلاب صورت گرفت.

وی در پایان سخنان خود وجه تمایز مردم کهگیلویه و بویراحمد با سایر نقاط کشور را نجابت و جوهر پاک آنان دانست و افزود: هویت، معنویت و دلبستگی به اهل بیت در استان جزء سرمایه‌های فرهنگی کشور است.

سید موسوی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تشریح وضعیت این استان خواستار اختصاص منابع مالی بیشتری برای ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی در این منطقه شد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...