نسخه چاپی

پاكستان مرز مشترك با افغانستان را بست

درپی موج اخیر حملات تروریستی در مناطق مختلف پاكستان ، این كشور مرز طورخم با افغانستان را برای مدت نامعلوم بست.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رسانه های پاکستان به نقل از سرلشکر آصف غفور سخنگوی ارتش این کشور اعلام کردند: مرز طورخم تا دستور بعدی برای رفت و آمد افراد عادی بسته شده است.

منابع آگاه منطقه نیز اعلام کردند: تمام فعالیت های مرزی در این گذرگاه مرزی متوقف و نیروهای مرزی در اطراف آن مستقر شده اند.

در این میان رسانه های پاکستان اعلام کردند مقامات ارشد سفارت افغانستان در اسلام آباد صبح امروز جمعه به مقر ارتش این کشور در اقدامی نه چندان رایج احضار شدند.

روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: در این احضاریه ارتش فهرستی از 76 تروریست که در خاک افغانستان مخفی شده اند و ضد پاکستان فعالیت دارند، ارائه کرد.

این بیانیه افزود: از مقامات افغانستان خواسته شد تا اقداماتی را ضد این تروریست ها انجام داده و آنان را به پاکستان تحویل دهند.

از سوی دیگر رسانه های پاکستانی از افزایش آمار قربانیان حمله تروریستی شب گذشته در مزار سهیون شریف خبر دادند و گفتند: آمار کشته شدگان به 81 نفر رسیده است. در این حادثه همچنین بیش از 200 نفر دیگر هم زخمی شدند. گفته می شود با توجه به وخیم بودن وضع جسمی برخی از زخمی ها ، احتمال افزایش قربانیان این حادثه هنوز هم وجود دارد.

رسانه های پاکستانی همچنین از عملیات گسترده نیروهای ارتش این کشور خبر داده اند که در نتیجه آن بیش از 35 تروریست کشته شدند. این عملیات ها در شهرهای کراچی در ایالت سند، بنو در ایالت خیبر پختونخواه، کویته در ایالت بلوچستان و منطقه قبایلی مهمند ایجنسی گزارش شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...