نسخه چاپی

سرطان رحم دومین سرطان كشنده زنان

سرطان رحم شایع‌ ترین و دومین سرطان بعد از سرطان پستان میان خانم ها است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه کنفرانس پیشگیری و غربالگری سرطان دهانه رحم با بیان اینکه سرطان رحم شایع‌ترین و دومین سرطان بعد از سرطان پستان میان خانم ها است گفت: استرس‌های محیطی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی، افزایش سن، تعدد نزدیکی در زنان، نزدیکی در سنین پایین و استعمال سیگار را از عوامل خطرساز بروز سرطان در زنان برشمرد که روی سلامت رحم تاثیرات سوء می‌گذارد.

دکتر قاسم جان بابایی افزایش امید به زندگی و بالا رفتن میانگین سن زنان در جامعه را از دلایل افزایش بیماری سرطان رحم اعلام کرد و افزود: با پیشرفت هایی که در درمان این نوع سرطان انجام شده میزان مرگ و میر نیز در این زمینه کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ایجاد زیرساخت هایی در مراکز بهداشتی مازندران برای شناسایی به موقع بیماری سرطان در زنان خبر داد که در صورت مشاهده علائم بیماری، با کمترین هزینه و کمترین ایجاد تخریب در سیستم بدن، تومور را شناسایی و خارج می کند.

زینب نظری دبیر علمی همایش نیز با تاکید بر مراجعه مکرر و سالانه زنان به پزشک و معاینات دقیق برای تست سرطان ها گفت: تشخیص زودرس سرطان رحم در کنترل و درمان آن بسیار موثراست و بانوان متاهل، از سن 30 سالگی به بالا هر 5 سال یکبار با انجام تست ویروس و آزمایش پاپ‌اسمیر می توانند از ابتلا به آن پیشگیری و در صورت ابتلا با درمان به موقع سلامتی خود را به دست آورند. همچنین آزمایش پاپ‌اسمیر بهترین روش تشخیص سرطان رحم است که با این روش به راحتی می‌توان از مراحل پیشرفت بیماری سرطان رحم جلوگیری کرد.

250 متخصص و کارشناس زنان و زایمان در کنفرانس یک روزه پیشگیری و غربالگری سرطان دهانه رحم با ارائه بروزترین روش‌های تشخیص و درمان سرطان‌های شایع زنان به ویژه سرطان گردن رحم آشنا شدند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...