نسخه چاپی

1000 روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف و كولاك

رئیس مركز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف سنگین و كولاك كه از دو روز گذشته مناطق مختلف این استان را فراگرفته، راه ارتباطی یك هزار روستا را بسته است.

به گزارش نما ، علی هوشیار روز جمعه در گفت ‌و گویی با ایرنا با اشاره به اینکه روز گذشته پیش از این در پی بارش برف و کولاک راه ارتباطی یک هزار و 458 روستای آذربایجان شرقی بسته شده بود، افزود: با تلاش راهداران، راه ارتباطی حدود 700 روستا بازگشایی شد اما بارش برف و کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستاها را بست.

وی اظهار کرد: هم اکنون از جمله راه ارتباطی 150 روستای میانه، 130 روستای هشترود، 120 روستای اهر، 120 روستای چاراویماق، 100 روستای مراغه، 100 روستای سراب، 80 روستای کلیبر، 70 روستای هریس و 50 روستای خداآفرین بسته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بارش برف و کولاک عملیات بازگشایی راه های روستایی را با مشکل مواجه کرده است، یادآوری کرد: بیش از یک هزار نیروی راهداری با 630 دستگاه برف‌روب سنگین و سبک در حال بازگشایی مسیرها هستند.

به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هم اکنون بارش برف در برخی نقاط استان از جمله تبریز به صورت رگبار و فعالیت سامانه بارشی همراه با باد شدید همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، از امروز ( جمعه) با استقرار هوای سرد دمای هوای استان بین 8 تا 14 درجه کاهش می یابد.

آذربایجان شرقی با حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 14 هزار و 761 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و 2 هزار و 758 روستاست.

10 هزار و 60 کیلومتر از مجموع راه های استان را راه روستایی تشکیل می دهد که در فصل سرما حجم قابل توجهی از فعالیت راه و شهرسازی برای بازگشایی این مسیرها صرف می‌شود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...