نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

نرم افزارهای ویژه سبك زندگی ایرانی اسلامی/رونمایی از بزرگترین پروژه قرآنی تلفن همراه

عکس خبري -نرم افزارهاي ويژه سبک زندگي ايراني اسلامي/رونمايي از بزرگترين پروژه قرآني تلفن همراه

چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی فرصت خوبی را برای ارائه آخرین دستاوردهای جبهه انقلاب اسلامی فراهم كرده است .

چهارمین دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در بخش های اینترنت، نشر دیجیتال و تلفن همراه، فناوری نوین اطلاعات، بازی و پویانمایی، بین‌الملل و کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی و بخش فناوریهای نوین اطلاعات برگزار شد.
ذاکری ازتولید کنندگان نرم افزار در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: یکی از نرم افزارهایی که توسط سازمان رسانه ای سراج تولید شده است نرم افزار رصد می باشد ، که به بررسی ، واکاوی فضایی مجازی در حوزه اخبار سیاسی ،فرهنگی،هنری واجتماعی می پردازد. نرم افزار رصد این قابلیت را داردکه اخبار را با دسته بندی های مختلف و با جزئی ترین تحلیل ها در اختیار مخاطب قرار دهد .
به طور مثال نرم افزار رصد این امکان را به وجود آورده است تا خبرها طبق خواسته مخاطب تنظیم و در اختیاراو قرارگیرد ،به گونه ای که فرد عنوان می کند که اخبار را راس ساعتی خاص و از منابعی مشخص لازم دارم ،حتی در صورتی که اخبار طولانی باشد و مخاطب فرصت خواندن آن را هم نداشته باشد ،در انتهای خبر چکیده ای از آن را مخاطب می تواند مطالعه کند .
این ناشر دیجیتال با توجه به اهمیت نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: در نمایشگاه امسال رویکرد برگزار کنندگان نسبت به فضای مجازی وسیع تر شده است ، و افرادی که در حوزه فضای مجازی فعال هستند حضور پررنگی دارند .
گرچه حدود 50درصد از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه تخصصی است ، اما مابقی محصولات عرضه شده در حوزه های گوناگون از جمله سبک زندگی و خانواده بسیار پررنگ بود .
قاسمی ازدیگر ناشران دیجیتال انقلاب اسلامی درخصوص ارائه انیمیشن سه بعدی شهید عبدالرسول زرین در این دوره ازنمایشگاه گفت: شهید زرین از شهدای شاخص استان اصفهان دردفاع مقدس و یکی از قهار ترین تک تیراندازهای آن دوران بود،در این انیمیشن رشادت ها ،مجروح شدن آن شهید بزرگوار و نحوه شهادتش روایت می گردد. فیلمنامه این انیمیشن با خانواده آن شهید هماهنگ شده است و سعی شده است به لحاظ شخصیت پردازی کاراکترها کاملا به واقعیت نزدیک باشد .
امید است که از این دست انیمیشن ها ادای دینی باشد به شهدای دروان دفاع مقدس جهت شناسایی آن شهیدان بزرگوار به نسل جوان کشور .
وی درباره نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی است برای دیده شدن آثار ناشران جوان جبهه انقلاب اسلامی ،تا با دیده شدن در این عرصه آثار خودرا محک بزنند .
همچنین این نمایشگاه به هم افزایی مجموعه های مردم نهاد در عرصه فضای مجازی کمک زیادی می کند .
حضوری از ناشران دیجیتال در نمایشگاه امسال درخصوص بازی نبرد هور گفت: نبرد هور به معرفی شهدای عملیات کربلای 4 می پردازد ،این بازی دارای سه مرحله غواصی و 3 مرحله شناسایی شهدای این عمیلات است.در ضمن این تنها نرم افزاری است که به معرفی شهدای عملیات کربلای 4 پرداخته است.
نحوه بازی نبرد هور به گونه است که مخاطب برای رفتن به مرحله بعدی بازی باید سربند شهدای این عملیات را پیدا کند تا مجوز رفتن به مرحله بعدی را پیدا کند. با پیدا شدن سربند وصیت نامه آن شهید در آن قرار گرفته شده است .
این بازی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان قرار گرفت به طوری علی رغم تبلیغات کم این نرم افزار 97 هزار دانلود داشته است ،که این بازی به صورت رایگان در کافه بازاربرای مخاطبان ارائه شده است .
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به جهت همسو بودن با رویکرد انقلاب اسلامی و پرداختن به ارزشهای دینی و انقلابی بسیار اهمیت دارد . از سویی دیگر معرفی محصولات ایرانی اسلامی به جامعه فرصتی مغتنم را برای ناشران دیجتال در این نمایشگاه فراهم کرده است .
عباسی از ناشرین دیجیتال که در زمینه نرم ا فزارهای قرآنی ویژه تلفن همراه فعال است به خبرنگار نما گفت: نرم افزار قرآن برای کودکان بزرگترین پروژه قرآنی تلفن همراه برای کودکان محسوب می شود .
در این نرم افزار که قصه های قرآنی برای کودکان روایت می شود ،قرار است درماه رمضان سال از آن رونمایی شود،در حال حاضر با 3 زبان آغاز به کرده است که در آینده به 20 زبان ارتقاء خواهد یافت .
وی همچنین با اشاره اینکه این نرم افزار مدل مشابهی ندارد گفت: قرآن برای کودکان توسط جبهه مردمی انقلاب اسلامی و با حمایت سازمان رسانه ای سراج تولید شده تا شاید به گونه ای خلاء تولید نرم افزار در این زمینه جبران شود .
وی افزود:برپایی این نمایشگاه از چندجهت حائز اهمیت است ،یکی این که به نوعی دستاوردهای یک سال اخیر بچه های حزب اللهی و انقلابی در معرض نمایش قرار می گیرد و مخاطب با این فعالیت ها آشنا می شود و از سویی دیگر این نمایشگاه زمینه همکاری کسب و کار را برای مخاطبان و ناشران ایجاد می کند .
بوستان گفتگو میزبان چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی است .

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...