نسخه چاپی

جوابیه صندوق ذخیره فرهنگیان به نما:

وامهای بانك سرمایه مایه نگرانی است نه صندوق

عکس خبري -وامهاي بانک سرمايه مايه نگراني است نه تخلفات ما!

پیرو انتشار خبری با عنوان «افزایش میزان رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به 16 هزار میلیارد تومان رسید/ تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس است» در گفتگو با سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 27 بهمن 1395 در پایگاه خبری نما، صندوق ذخیره فرهنگیان جوابیه ای به شرح زیر ارسال كرده است كه در ادامه می آید:

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در ماه های اخیر و به ویژه پس از آغاز فعالیت جناب آقای دکتر دانش آشتیانی به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش، اقدامات مناسبی در راستای شفاف سازی، اعتماد سازی و حفاظت از اموال فرهنگیان انجام داده است، به طوری که بسیاری از نهادهای ذیربط در این موضوع ورود کرده اند و طبق اظهارات سخنگوی محترم قوه قضاییه و دادستان محترم تهران، در این ارتباط تعدادی از جمله بدهکاران بزرگ بانک سرمایه نیز دستگیر شده اند که در حال طی مراحل رسیدگی قضایی هستند.
کارشناسان و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و همچنین هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در ساختمان موسسه حضور داشته و مشغول رسیدگی هستند و هرگونه اطلاع رسانی، اظهار نظر و انتشار خبر در مورد وضعیت این پرونده در صلاحیت نهادهای ذیربط از جمله قوه قضاییه است.
از سوی دیگر با وجود اینکه چند ماه تا پایان نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان باقی مانده و هنوز به طوری رسمی عدد و رقمی اعلام نشده است، برخی اعداد و ارقام متفاوت مانند هشت هزار یا شانزده هزار اعلام می شود، در حالی که مانده سهم الشرکه اعضای موسسه شامل مانده واریزی اعضا، مانده واریزی دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی تا 31 شهریور 1395 حدود ٤٣٦٩ میلیارد تومان است. بنابراین ادعای رقم شانزده هزار میلیارد تومان اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان با دارایی های موسسه همخوانی ندارد.
همچنین آنچه که مسئولان دستگاه های مختلف اعم از نظارتی و اجرایی در مورد آن ابراز نگرانی کرده اند عمدتا مربوط به وام های بدون پشتوانه بانک سرمایه است که متاسفانه برخی آن را با موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان خلط می کنند.
در عین حال همچنان که به نقل از آقای نقوی حسینی تاکید شده است، باید منتظر بود و دید که دستگاه های نظارتی که با جدیت کامل موضوع بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی می کنند، گزارش نهایی خود را منتشر کنند تا نگرانی های فرهنگیان معزز عضو موسسه و همچنین افکار عمومی را مرتفع سازند.

همانطور که نامه ارسالی تأکید دارد، باید منتظر ماند تا دستگاه قضایی قضاوت نهایی را در این خصوص نماید. به ویژه آنکه حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری چندی پیش اظهار کرد: هر چقدر انسان در این پرونده جلو می‌رود شاهد تخلفات بسیاری می‌شود زیرا این دو پرونده با هم هستند و حقیقتاً جا دارد دولت و بانک مرکزی یک آسیب شناسی جدی برای چنین پرونده‌هایی انجام دهد که دیگر تکرار نشود. بنده که با پرونده‌های متعددی در این حوزه آشنایی دارم هنوز هیچ پرونده‌ای به‌اندازه تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه ندیدم.

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...