نسخه چاپی

شروع فعالیت كسبه پلاسكو در مجتمع نور تهران

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بنگاه‌های تجاری ما مشكلات زیادی دارند به طوری كه باید اذعان داشت در شرایط فعلی ۴۰ درصد آنها از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ابوالقاسم شیرازی عصر امروز در آغاز فعالیت 600 واحد صنفی پلاسکو در مجتمع نور تهران، اظهار کرد: همه خواسته‌های صنفی برای 600 واحد موجود در محل جدید محقق نمی‌شود و کاستی‌هایی به همراه خواهد داشت.
وی افزود: در محیط فعلی پلاسکو ممکن است فضایی که در اختیار کسبه قرار گرفته مطابق میل آنها نباشد اما با توجه به درخواست اتاق اصناف ایران از بانک‌ها تقاضا داشتیم که 60 مکان جدید در طبقه اول ساختمان نور تهران در اختیار کسبه پلاسکو قرار گیرد.

شیرازی تصریح کرد: از 20 بهمن سالجاری کسبه پلاسکو برای جانمایی در مجتمع نور تهران حضور پیدا کرده‌اند اما هنوز به طور کامل نتوانستند مستقر شوند و در حال نصب دکوراسیون هستند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه پلاسکو در تنظیم بازار پوشاک مردانه گفت: با توجه به این که عمده کسبه حاضر در پلاسکو تولید و توزیع کننده پوشاک مردانه بودند نقش مهمی در تنظیم این محصولات داشتند که با حضور آنها در محل جدید فعالیت‌ آنها دوباره ادامه پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه پوشاک یاد آور شد: با وجود اینکه عمده کسبه پلاسکو تولید کننده بودند و از پلاسکو برای توزیع و عرضه محصولات خود استفاده می‌کردند و کارگاه‌های تولیدی آنها در محل دیگری قرار داشت.

بافت فرسوده تهران نیازمند دستور سریع فرماندار است

در ادامه این مراسم علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز اظهار کرد: امیدواریم کسبه محق پلاسکو به حقوق خود برسند. در صورتی که ساخت ساختمان جدید پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان بیشتر از 2 سال طول کشید از کسبه می‌خواهیم که محل فعلی خود در مجتمع نور تهران را رها نکنند تا به انسجام آنها لطمه‌ای وارد نشود.

وی با تاکید بر این که حادثه پلاسکو اتفاقی تلخ بود اما از آن می‌توان به عنوان یک فرصت استفاده کرد گفت: بنگاه‌های تجاری ما مشکلات زیادی دارند به طوری که باید اذعان داشت در شرایط فعلی 40 درصد آنها از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

فاضلی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران بحث ایمن‌سازی بنگاه‌های تجاری را در دستور کار خود دارد و شروع کار را با همکاری دولت انجام داده است. اما به فرماندار تهران عرض می‌شود که برای بافت فرسوده این شهر دستور سریع دهد تا حادثه مشابه پلاسکو دیگر تکرار نشود.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: برای رونق دوباره فعالیت کسبه پلاسکو سعی می‌شود که فضای جدید آنها را به نمایشگاهی تبدیل کنیم همچنین امور تبلیغاتی برای فعالیت آنها و کالای ایرانی انجام می‌شود.

برای دریافت پروانه ساخت پلاسکو اقدام شد

در این مراسم محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفین و مالک ساختمان پلاسکو اظهار کرد: امور مربوط به گرفتن پروانه ساخت ساختمان پلاسکو انجام شده است و امیدواریم ظرف 2 سال آینده این ساختمان براساس مقررات ملی ساختمان ساخته شوده و به ذیحقان تحویل داده شود.

وی با اشاره به جانمایی کسبه پلاسکو در محل جدید افزود: این کار به خوبی انجام شد و نقطه قوت به حساب می‌آید که در فرصتی کوتاه کسبه پلاسکو توانستند به کار خود ادامه دهند.

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...