نسخه چاپی

تعطیلی مدارس ۵ استان/ علت؛ برف، خاك

به گزارش نما- ایسنا نوشت: اداره کل آموزش و پرورش کردستان در خصوص تعطیلی مدارس برخی از شهرستان‌های استان در نوبت صبح روز یک شنبه یکم اسفند اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل لغزندگی معابر، برودت شدید هوا و حجم وسیع برف در معابر عمومی و مسدود بودن برخی از مسیرهای روستایی، بنا به تصمیم و پیشنهاد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش فردا یک شنبه یکم اسفند ۹۵ کلیه مقاطع تحصیلی و مدارس شهرستان‌های سقز، بانه و منطقه زیویه در سطح شهر و روستا و در نوبت صبح تعطیل است .

هم چنین آغاز بکار کلیه مدارس سطح شهر و متوسطه اول و دوم روستایی مریوان ساعت ۹ صبح بوده و مدارس ابتدایی روستایی مریوان نیز در نوبت صبح تعطیل است.

در شهرستان بیجار و منطقه کرانی هم مراکز پیش دبستان و مدارس ابتدایی سطح شهر و کلیه مدارس روستایی در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

مدارس و دانشگاه‌های 12 شهر خوزستان فردا تعطیل است

مدارس و مراکز آموزش عالی در نوبت صبح و عصر فردا (یک‌شنبه، اول اسفندماه) در شهرستان‌ اهواز و نوبت صبح در 11 شهرستان‌ خوزستان تعطیل اعلام شد.

بر اساس تصمیم ستاد بحران استان به علت وجود ذرات گرد و غبار بیش از حد مجاز در هوا، مدارس و مراکز آموزش عالی شهرستان اهواز در دو نوبت صبح و عصر فردا (یک‌شنبه، اول اسفندماه) تعطیل است.

همچنین مدارس و مراکز آموزش عالی شهرستان‌های شادگان، اندیمشک، دزفول، بهبهان، شوشتر، سوسنگرد، امیدیه، هندیجان، خرمشهر، گتوند و رامشیر در نوبت صبح فردا (یک‌شنبه، اول اسفندماه) تعطیل اعلام شد.

مدارس پنج منطقه آموزشی استان زنجان تعطیل شد

ایرنا نوشت: مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس نوبت صبح روز یکشنبه پنج منطقه آموزشی این استان در مقاطع تحصیلی ابتدایی به دلیل برودت هوا تعطیل است.

رهبر طوماری افزود: فردا/یکشنبه/ مدارس ابتدایی نواحی یک و دو شهرستان زنجان، hیجرود، بخش مرکزی خدابنده و سجاس رود فقط در نوبت صبح تعطیل شد.

وی تاکید کرد: چنانچه وضعیت جوی حاکم در استان زنجان ادامه داشته باشد و مدارسی در نوبت بعدازظهر تعطیل شود اعلام خواهد شد.

در آخرین روز از بهمن امسال نیز نواحی و مناطق 13 گانه استان زنجان به علت کولاک و برودت هوا تعطیل شد.

دومین روز تعطیلی برخی از مدارس آذربایجان غربی

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برخی از مدارس استان به علت بارش برف، یخبندان و کولاک در روز یکشنبه /اول اسفند/ تعطیل است.

مهدی محمدپور افزود: مدارس سیلوانا و صومای برادوست در تمامی مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه تعطیل است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی مدارس ارومیه در مناطق روستایی تحت پوشش نواحی یک و 2 آموزش و پرورش است، فقط مدارس ابتدایی (روستایی) و متوسطه دوره اول (روستایی) این شهرستان در اول اسفند ماه تعطیل خواهد بود.

به گفته محمدپور در مناطق انزل، نازلو و سردشت شروع کلاس های درس مدارس با یک ساعت تاخیر همراه خواهد بود و در بوکان نیز مدارس ابتدایی شهری و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل و متوسطه دوره اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.
به گفته محمدپور در چالدران هم فردا /یکشنبه/ مدارس ابتدایی با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

بارش برف در آذربایجان غربی از روز جمعه در ارومیه به اتمام رسیده و پس از آن توده هوای سرد در منطقه حاکم شده است. در پی این سرما در استان مدارس اغلب شهرهای آذربایجان غربی امروز /شنبه / تعطیل بود.

تعطیلی مدارس در 3 شهرستان خراسان شمالی

مدارس شهرستان های فاروج و اسفراین و شیروان فردا یکشنبه اول اسفندماه به دلیل بارش برف ،برودت هوا ،لغزندگی سطح معابرعمومی وجاده ها تعطیل شد.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش خراسان شمالی شنبه شب در اطلاعیه ای کلیه مدارس در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، استثنایی، متوسطه اول ودوم و هنرستان ها درنوبت صبح وعصر سطح شهرستان فاروج را به دلیل بارش برف ،برودت هوا، لغزندگی سطح معابرعمومی وجاده ها فردا یکشنبه تعطیل اعلام کرد .

این اداره کل همچنین مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، استثنایی در نوبت صبح و عصر شهرستان اسفراین را تعطیل اعلام کرد و در بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین مدارس مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، استثنایی فقط در نوبت صبح تعطیل است و مقاطع متوسطه اول و دوم این بخش با یک ساعت تاخیر آغاز می شود .

همچنین بر اساس این اطلاعیه مدارس استثنایی،پیش دبستانی وابتدایی در نوبت صبح در شهر سطح شهرستان شیروان و همه مقاطع تحصیلی در بخش سرحد و قوشخانه و دهستان سیوکانلو شهرستان شیروان تعطیل است .

۱۳۹۵/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...