نسخه چاپی

محمد رضا ملكشاهی راد در گفتگو با نما:

آزادی قلم فقط در شعار دولت یازدهم/ حل مشكلات مردم را جایگزین شعارهای سوخته كنید

عکس خبري -آزادي قلم فقط در شعار دولت يازدهم/ حل مشکلات مردم را جايگزين شعارهاي سوخته کنيد

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: شاید زمانی می شد با حرفهایی همچون آزادی بیان مردم را به این سمت و آن سو حركت داد اما امروز خانواده های بی سرپرستی داریم كه برای یك لقمه نان به آب و آتش می زنند پس در نتیجه باید مسئولان به داد این قشر از مردم برسند و بجای فكر كردن به تكیه زدن به صندلی كه دوامی ندارد به فكر حل مشكلات مردم باشند.

محمد رضا ملکشاهی راد، عضو کمیسیون عمران در خانه ملت و نماینده مردم لرستان در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در واکنش به شکایت دولت از 102 رسانه، گفت: روحانی به عنوان فردی که مدعی اعتدال و جریان اصلاح طلبی که در کنار ایشان قرار دارند همواره مدعی تکثر گرایی بودند و آزادی بیان در کشور وجود داشته باشد.
وی در ادامه افزود: این جریان در دوره ای از مجلس طرح آزادی بیان مطبوعات را وارد مجلس کردند البته خیلی ها متعقد بودند که این نوع رفتار شانتاژ سیاسی و از بیان این طرح به دنبال بهره برداری های دیگری بودند.
عضو کمیسیون عمران با تأکید بر این مطلب که حرف با عمل از سوی مسئولان دو موضوع جدا است، بیان کرد: آدم از این گونه رفتارها متاسف می شود و من معتقد نیستم رسانه ها باید محلی برای توهین به شخصیت ها شود بلکه باید شرایطی فراهم شود تا انتقادهای سازنده در رسانه ها مطرح و به مسئولان گوشزد شود.
ملکشاهی راد ادامه داد: تکثر گرایی به معنای این است که یک صدا نباید در کشور وجود داشته باشد بلکه ضرورت دارد تا زبان های متعددی در کشور در جهت بیان انتقادها وجود داشته باشد.
نماینده مردم لرستان در خانه ملت بیان کرد: وظیفه دولت ها است تا برای رسانه ها امنیتی را فراهم کنند و فله ای برخورد کردن با رسانه ها رفتار مناسبی از سوی دولت نیست.
وی گفت: امروز بسیاری از مسئولان به وظایف خود عمل نمی کنند حقوق های نجومی، اختلاس دروغ نیست و رسانه ها باید انتقادهای خود را نسبت به این مطالب بیان کنند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در مجلس ادامه داد: بر مسئولان واجب است که حداقل به آیه های قرآن عمل کرده و کاری کنند که مردم به مسئولین احترام بگذارند و به انها اعتماد داشته باشند.
عضو شورای مرکزی حزب مرتلفه اسلامی بیان کرد: فردا انتخابات قرار است برگزار و شعارها جهت تبلیغات تدوین شوند شعار مسئولان نباید شعارهای زینتی و بدلی باشد.
وی با تأکید بر این مطلب که هرکس بخواهد مدعی آزادی بیان شود حرف بیخودی است، گفت: آزادی بیان در بطن نظام اسلامی وجود دارد و آزادی بیان موجودی و وجود انقلاب اسلامی است مسئولان بخاطر این که چند تا حرف سیاسی بزنند و شانتاز سیاسی درست کرده و پوپولیستی صحبت کنند این گونه حرف ها را مطرح می کنند.
عضو کمیسیون عمران در خانه ملت با بیان این مطلب که ازادی از اول انقلاب بوده و هیچ زمانی نیز کم نشده است گفت: وجود انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های دینی و آزادی بیان برپا شده است و منتهی آزادی بیان چارچوب دارد.
وی تصریح کرد: اگر امروز عده ای به دنبال شعار آزادی بیان هستند موضوع نویی را بیان نکرده اند چراکه این موضوع از اول انقلاب تا کنون بوده است و معتقدم خود مردم بهترین قاضی هستند و نگرانی آنها آزادی بیان نیست بلکه نگرانی معیشت خود را دارند و در حال حاضر این شعارها سوخته و خریداری ندارد.
نماینده مردم لرستان در خانه ملت در خاتمه گفت: شاید زمانی می شد با حرفهایی همچون آزادی بیان مردم را به این سمت و آن سو حرکت داد اما امروز خانواده های بی سرپرستی داریم که برای یک لقمه نان به آب و آتش می زنند پس در نتیجه باید مسئولان به داد این قشر از مردم برسند و بجای فکر کردن به تکیه زدن به صندلی که دوامی ندارد به فکر حل مشکلات مردم باشند.

۱۳۹۵/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...