نسخه چاپی

نماینده زاهدان: سال گذشته 16 هزارو 300 نفر در جاده‌ها كشته شدند

حسینعلی شهریاری گفت: متأسفانه آمار پزشكی قانونی نشان می‌دهد كه تلفات جاده‌ای در سال گذشته 16 هزار و 300 نفر بوده، همچنین 313 هزار نفر از در نتیجه تلفات جاده‌ای مصدوم شده‌اند؛ اگر به این مسأله دقت كنیم متوجه می‌شویم كه تعداد زیادی از تخت‌های آی.‌سی.‌یو بیمارستان‌ها به تصادفات جاده‌ای اختصاص دارد كه هزینه‌های زیادی بر روی دوش بهداشت و درمان می‌گذارد كه شاید ده‌ها هزار میلیارد تومان باشد. یكی از علل تصادفات جاده‌ای، وضعیت نامناسب جاده‌های كشور است.

به گزارش نما، این نماینده مجلس ادامه داد: قرار بود که بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر کشور شروع به کار کند؛ اگر قرار باشد بندری سالیانه 6 میلیون تن کالا جابجا کند باید هر روز حدود 2 هزار کامیون با ظرفیت 20 تن در رفت‌وآمد باشند اما هیچ یک از راه‌های ترانزیت سروسامان نگرفته است.

شهریاری متذکر شد: همچنین قرار بود کریدور جنوب به شمال فعال شود. با این کریدور به آسیای میانه راه پیدا می‌کردیم و قرار بود صادرات به افغانستان انجام شود اما زیرساخت‌ها اتفاق نیفتاده است.

او خطاب به جهانگیری نیز گفت: شما تلاش زیادی کردید و فرودگاه چابهار را نیز تصویب کردید. فرودگاه چابهار یک فرودگاه نظامی است. وقتی که می‌خواهید تجار و سرمایه‌گذاران خارجی را به منطقه بیاوریم نمی‌توان از فرودگاه نظامی که آن هم 30 کیلومتر با شهر فاصله دارد استفاده کنید.

شهریاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: آقای آخوندی وزیر موفقی بود اگر به جز وزارت راه در هر وزارتخانه دیگری بود. شناختی که دکتر هاشمی، وزیر بهداشت از راه‌های منطقه ما دارد بیشتر از آقای آخوندی است. دکتر هاشمی چند بار به سیستان آمدند و هر بار چند روز حضور داشتند و تمام مسیرها را از طریق اتومبیل طی کردند و با جاده‌ها آشنا هستند. اما ندیدیم که آقای آخوندی این کار را انجام دهند.

این نماینده مجلس همچنین بر پایین بودن شاخص راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: اینکه امروز چه نتیجه‌ای از این استیضاح بیرون بیاید مهم نیست؛ ما در راستای وظیفه خود و حمایت از حقوق مردم عمل می‌کنیم.

۱۳۹۵/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...