نسخه چاپی

"جیره خوار دولت انگلیس هستیم"

عکس خبري -"جيره خوار دولت انگليس هستيم"

مدیر بخش فارسی شبكه سخن پراكنی بی‌بی‌سی گفت: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این كشور، مردم ایران ما را ابزار دست دولت انگلیس می‌دانند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران صادق صبا مدير بخش تلويزيون فارسي شبكه سخن پراكني بي‌بي‌سي درپاسخ به سوال خبرنگار اين شبكه مبني بر اينكه شمار فارسي زبانان در دنيا كه بيننده برنامه‌هاي شما هستند چقدر است با دادن آماري كلي از تعداد فارسي زبانان در سراسر جهان، گفت: يكصد و بيست الي يكصد و سي ميليون فارسي زبان در سراسر جهان وجود دارد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال که چه تعداد از اين جمعيت برنامه‌هاي بي‌بي‌سي را مشاهده مي‌کنند با طفره رفتن از پاسخ به اين سوال، گفت: من جمعيت آماري فارسي زبان را مي‌دانم نه تعداد بينندگان اين شبکه را.

البته لازم به ياد آوري است كه طبق آمارهاي رسمي منتشر شده از سوي منابع وابسته به دولت انگليس، شبكه بي‌بي‌سي فارسي به دليل اقبال كمي كه در ميان مخاطبان فارسي زبان به دست اورده و همچنين كيفيت پائين برنامه‌هاي توليدي با كاهش بودجه مواجه شده و همين امر باعث كاهش فاحش در تعداد بينندگان اين شبكه نيز شده است.


صبا درپاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار كه پرسيد سوء ظن زيادي در ايران در رابطه با كساني كه از خارج براي ايران برنامه پخش مي‌كنند وجود دارد كه البته در برخي موارد دلايل خوبي هم براي اين بدگماني‌ها از جمله تاريخچه گسترده دخالت بيگانگان در امور داخلي ايران وجود دارد، افزود: به علت دخالت‌هاي انگليس در امور داخلي ايران در تاريخ معاصر اين كشور، طبيعي است ملت ايران، ما را ابزار دولت انگليس بدانند چرا که ما هم جيره خوار دولت انگليس هستيم.


مدير بخش فارسي شبكه سخن پراكني بي‌بي‌سي درپاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه شما در ايران دفتر نداريد چطور امكان دارد خبرهايي كه منتشر مي‌كنيد درست باشد خاطر نشان كرد: ما نيازي به ايجاد دفتر در ايران نداريم و اين براي ما بسيار خوشحال كننده است چرا که ما بدنبال خبرسازي هستيم نه خبررساني.

۱۳۹۱/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...